شناسهٔ خبر: 50253054 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد:

بخشنامه بودجه ۱۴۰۱ نویدبخش تحولات ساختار اقتصادی

تهران- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: رفع مشکلات و ایجاد ثبات اقتصادی و برگرداندن آن به مسیر مناسب نیازمند تغییر رویکردها و تحولات ساختاری است که با توجه به بخشنامه بودجه ۱۴۰۱ امکان اجرایی‌شدن دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، «مسعود خوانساری» روز سه شنبه در بیست و هفتمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه تورم ثبات اقتصادی را دچار اخلال می‌کند، اظهار داشت: در بخشنامه رییس‌جمهوری برای بودجه ۱۴۰۱، دو فراز بسیار مهم مورد تأکید قرار گرفته که بر اساس فراز نخست، سازمان برنامه و بودجه موظف به تنظیم لایحه‌ای بدون کسری بودجه شده است.

وی افزود: بر همین اساس از افزایش تورم و پایه پولی جلوگیری می شود که تسهیل و توسعه عملیات بازار باز می‌تواند یکی از راه‌های جلوگیری از افزایش پایه پولی باشد.

رییس اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: همچنین کاهش مداخلات دولت در اقتصاد و قیمت‌گذاری با هدف ایجاد ثبات اقتصادی در سطح خُرد و بازارها نیز در این بخشنامه مورد تأکید قرار گرفته که امیدواریم دستگاه‌های دولتی این موضوع را سرلوحه قرار دهند.

وی با بیان اینکه اگر بخش خصوصی در اقتصاد کشور فعال نباشد، قطعاً توسعه‌ای به وجود نمی آید، تصریح کرد: اتاق‌های بازرگانی و بخش خصوصی آمادگی همکاری در همه حوزه‌ها را با دولت دارند.

رییس اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: بحث آب نیز بسیار مهم است چرا که فرونشست زمین یک بحث جدی بوده و منجر به ورود آسیب به آثار تاریخی کشور شده که تمدن ایران را به خطر می‌اندازد؛ بنابراین اتاق بازرگانی ایران در دو حوزه مسکن و آب، پیشنهادات خود را طی ماه‌های آینده به دولت ارائه می‌کند.

وی افزود: همچنین اتاق بازرگانی تهران دو موضوع برق و کسری بودجه را دنبال می‌کند که طی یک تا دو ماه آینده پیشنهادات ما در این دو حوزه به دولت ارائه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، دولت ۲۰ مهرماه سال جاری بخشنامه بودجه ۱۴۰۱ را ابلاغ کرد که در آن به چهار محور رشد اقتصادی با تمرکز بر ارتقای بهره وری، ثبات اقتصادی، عدالت محوری، و تغییر ساختار بودجه و تامین مالی اقتصاد مورد تاکید قرار گرفته است.

نظر شما