شناسهٔ خبر: 50253022 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

تمام محصولاتی که در رویداد Unleashed اپل رونمایی نشدند

مصطفی عسگری

اپل در رویداد Unleashed از محصولات جذابی رونمایی کرد؛ اما مواردی نیز وجود دارند که از شب گذشته جا مانده‌اند.

صاحب‌خبر -

اپل در رویداد Unleashed محصولات متعددی معرفی کرد و اکثر آن‌ها ثابت کردند که شایعات منتشرشده درست بود‌ند. از محصولات معرفی‌شده می‌توان به تراشه‌های جدید M1 Pro و M1 Max که در مک‌بوک پرو بازطراحی‌شده قرار می‌گیرند و ایرپاد ۳ که صدای فضایی و ردیابی سر را به سری استاندارد اضافه می‌کند، اشاره کرد.

به گزارش دیجیتال ترندز ، اما هنگامی که به فهرست محصولات مورد انتظار نگاهی می‌اندازیم، چند مورد وجود دارند که به نظر می‌رسید در Unleashed رونمایی شوند ولی این اتفاق رخ نداد. اکنون باید تا سال بعد منتظر آن‌ها بمانیم.

در ادامه فهرست محصولاتی که در Unleashed رونمایی نشدند مشاهده می‌کنید:

مک مینی

اخیرا شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه اپل می‌‌تواند مک مینی را باریک‌تر و قدرتمندتر طراحی و پورت‌های بیشتری نسبت به مدل فعلی به آن اضافه کند. آخرین باری که اپل این دستگاه محبوب را به‌روز کرد، سال گذشته بود؛ زمانی که مک مینی از تراشه اینتل به پردازنده داخلی M1 اپل ارتقا یافت.

افشاگران دنیای فناوری، مانند جان پراسر، حدس زده بودند که دسکتاپ جدید اپل امسال با پردازنده‌های قوی‌تر اختصاصی به‌روز می‌شود. در ابتدا گفته می‌شد تراشه‌های جدید این شرکت Apple M1x نامیده خواهند شد؛ اما در طول مراسم، این پردازنده‌های ارتقا یافته توسط اپل با نام‌های M1 Pro و M1 Max معرفی شدند. مورد دومی نسخه پریمیوم است و در مقایسه با تراشه‌های x86 اینتل و حتی M1 اپل، پردازش و گرافیک بهتری ارائه می‌دهد.

محصولات اپل

در بخش طراحی نیز حرف‌هایی برای گفتن وجود دارد. پراسر این نظریه را مطرح کرده بود که مک مینی در اندازه کمی کوچک‌تر با روکش پلکسی و محفظه آلومینیومی ظاهر می‌شود تا طراحی آن بیشتر به آیفون ۱۳ نزدیک باشد. مک مینی جدید همچنین می‌تواند با دو رنگ آی‌مک عرضه شود، یک پورت مغناطیسی برای شارژ شبیه MagSafe داشته باشد و حتی پورت‌های بیشتر برای یک تجربه حرفه‌ای‌تر به آن اضافه شود. پراسر حتی تصاویر رندری از این محصول به اشتراک گذاشته بود؛ اما متأسفانه اپل این بار در مراسم دیشب کاملاً روی مک‌بوک پرو متمرکز بود. اعتقاد بر این است که مک مینی تا سال ۲۰۲۲ به‌روز نخواهد شد.

آی‌مک پرو بزرگ‌تر

اپل با به‌روزرسانی آی‌مک‌ باریک ۲۴ اینچی، این دستگاه را ارتقا داد، اما این امید وجود داشت که کوپرتینویی‌ها دومین مدل این دستگاه را با پردازنده قوی‌تر و صفحه‌نمایش بزرگ‌تر معرفی کنند. برخلاف آی‌مک‌های مبتنی بر اینتل که مدل M1 جایگزین آن‌ها شد، آی‌مک مجهز به M1 اپل تنها در یک پیکربندی صفحه‌نمایش ۲۴ اینچی موجود است.

شایعات نشان می‌داد این شرکت به دنبال یک پنل بالقوه ۳۰ اینچی برای جانشینی مدل ۲۷ اینچی آی‌مک اینتل است. همچنین این امید وجود داشت که اپل یک دستگاه دیگر با صفحه نمایشی بزرگ‌تر و پیکربندی بهتر معرفی کند.

محصولات اپل

مانند نسخه به‌روزشده مک مینی، این شایعات نیز درست نبودند. البته این مسئله غافلگیرکننده‌ای نبود؛ زیرا اوایل تابستان امسال، حدس‌هایی مبنی بر به تعویق افتادن رونمایی نسخه بزرگ‌تر آی‌مک اپل تا سال ۲۰۲۲ زده می‌شد.

احتمالا این مدل جدید با پردازنده M1 قوی‌تری عرضه خواهد شد و شاید در سال ۲۰۲۲ شاهد یک آی‌مک ۳۰ یا ۳۰ اینچی با تراشه M1 Pro یا M1 Max باشیم. طرفداران امیدوار آی‌مک منتظر حاشیه‌های باریک‌تر بودند و شاید در نسل آینده شاهد چنین تغییری باشیم.

مک پرو

پردازنده قدرتمند M1 Max اپل برای بهبود عملکرد مک پرو آماده شده است. شایعات اولیه نشان می‌داد که پردازنده گرافیکی ۳۲ هسته‌ای در M1 Max برای دسکتاپ پرو اپل در نظر گرفته شده است؛ اما امسال شاهد چنین چیزی نبودیم. بر اساس شایعات، پردازنده M1 با مصرف انرژی کمتر، تنظیم حرارتی بهتر و قدرت پردازشی و گرافیکی بالا می‌تواند به اپل اجازه بدهد اندازه دستگاه را به نصف کاهش بدهد.

محصولات اپل

شاید دلیل اینکه شاهد معرفی این محصول جدید نبودیم این باشد که اپل منتظر پردازنده قدرتمندتر M2 است. هنگامی که برای اولین شایعاتی درباره نسخه ارتقا یافته مک پرو منتشر شد، انتظار می‌رفت دسکتاپ پریمیوم اپل از طراحی ۳۲ هسته‌ای پردازنده استفاده کند؛ اما اکنون می‌دانیم که M1 Max با پردازنده ۱۰ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی ۳۲ هسته‌ای عرضه می‌شود.

اپل گلس

به نظر می‌رسد سه محصول اول در این لیست نامزدهای احتمالی رویداد بعدی اپل هستند؛ اما عینک‌ تقویت‌شده یا واقعیت مجازی اپل (که بر اساس شایعات Apple Glass نامیده می‌شود) از این مسئله مستثنا است. با توجه به اینکه این یک محصول کاملاً جدید برای اپل است، انتظار داریم اپل گلس به‌جای حضور در مراسمی که محصولات دیگر نیز در آن وجود دارند، رویداد اختصاصی خود را داشته باشد.

محصولات اپل

پیش‌تر شرکت‌های دیگری از جمله گوگل نیز وارد این حوزه شده بودند؛ اما قدم گذاشتن اپل به فضای واقعیت افزوده و مجازی شایعات و خبرهای زیادی با خود به همراه داشته است. اگر شایعات درست باشند، اپل گلس می‌تواند از لحاظ نظری اطلاعات مک، آیفون، آیپد یا حتی اپل شما را مستقیما جلوی چشمانتان قرار بدهد. همچنین گفته می‌شود احتمالا سیستم عامل سفارشی Starboard در این گجت استفاده خواهد شد. البته شاید عنوان این سیستم‌عامل به GlassOS تغییر کند تا از سنت نام‌گذاری اپل (tvOS ،WatchOS و iPadOS) پیروی شود.

بر خلاف عینک‌های VR موجود و هدست‌های واقعیت ترکیبی امروزه، Apple Glass برای نمایش اطلاعات تلفن طراحی شده است؛ بنابراین این دستگاه بیشتر شبیه به Google Glass عمل می‌کند تا HoloLens مایکروسافت. این بدان معنا است که وقتی از عینک اپل استفاده می‌کنید، به‌روزرسانی‌های iMessage، مسیریابی Maps و ایمیل‌های جدید خود را جلوی چشمانتان خواهید دید.

اپل تاکنون اطلاعات مختلفی از اپل گلس منتشر کرده است که می‌توان از آن‌ جمله به پتنت‌های متعددی که برای این محصول طراحی شده‌اند اشاره کرد. در این پتنت‌ها ایده‌های مختلف اپل درباره مواردی مانند حفظ حریم خصوصی، ماژول ردیابی انگشت و سایر گزینه‌ها بررسی شده بود.

شما همراهان زومیت دوست داشتید کدام محصول را در رویداد اخیرا اپل ببینید؟

نظر شما