شناسهٔ خبر: 50252799 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هنوز ۲۰ درصد اصناف زنجان واکسن کرونا نزده‌اند

گروه استان‌ها- طبق اعلام وزیر کشور اصناف فقط تا پایان مهر ماه فرصت واکسیناسیون در مقابل کرونا را دارند اما با وجود این محدودیت زمانی، هنوز ۲۰ درصد اصناف استان زنجان واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی، واکسیناسیون تنها راه مقابله با ویروس کرونا است بر این اساس در سطح کشور طبق برنامه‌ریزی موجود دسته‌بندی واکسیناسیون با رده سنی در حال انجام بوده و در کنار آن نیز اولویت‌هایی نیز برای تزریق واکسن در رسته‌های مختلف شغلی انجام شد.

اما یکی از مشاغلی که از زمان آغاز واکسیناسیون در کشور همواره معترض دیرکرد این روند بود، اصناف بودند که در نهایت تصمیم بر تزریق واکسن به این افراد نیز با اولویت در دستور کار قرار گرفت. 

در این خصوص احمد وحیدی وزیر کشور چندی پیش اعلام کرد اصنافی که با مواد غذایی سروکار دارند فعالیتشان از تاریخ مقرر به بعد، منوط به این می‌شود که واکسن زده باشند.

وی گفت: کسانی که واکسن دریافت کرده باشند، توسط وزارت بهداشت تأیید خواهند شد و مجاز هستند در محل کسب و کار حضور داشته باشند؛ با این حال پایان مهرماه برای این کار تعیین شده و از اصناف و آنانی که واکسن نزده‌اند درخواست می‌شود تا به سرعت برای این کار اقدام کنند. با این وجود در سطح کشور قریب به 50 درصد اصناف واکسن زده‌ و نیمی از آن‌ها اقدام به این امر نکرده‌اند.

 در استان زنجان نیز طبق آمار اعلامی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی انجام گرفته قریب به 50 درصد جمعیت هدف هر دو دوز و 83 درصد نیز  دوز نخست واکسن را دریافت کرده‌اند. با وجود چند روز باقی مانده به اتمام مهر ماه فرصت واکسیناسیون اصناف به پایان می‌رسد اما سوال این است که در میان آمار‌های ارائه شده علوم پزشکی چه درصدی از تزریق واکسن مربوط به اصناف استان است؟

در این خصوص سید محمود موسوی، رئیس اتاق اصناف استان زنجان در گفت‌و‌گو با تسنیم با اشاره به اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا، اصناف در چند نوبت جهت ممانعت از گسترش بیماری به تعطیلی کشیده شدند اظهار داشت: این بیماری مشکلات عدیده‌ای را برای اصناف ایجاد کرد بنابراین همان‌طور که صنوف در اولویت تعطیلی بودند باید در واکسیناسیون نیز جزو اولویت‌ها قرار می‌گرفتند‌. 

وی با بیان اینکه از هفته‌های گذشته واکسیناسیون اصناف در سطح استان آغاز شد، افزود: در این راستا در ابتدا مغازه‌داران و کارگران آنان در بازار مسقف علیه کرونا واکسینه شدند و در ادامه اکیپ‌های واکسیناسیون در پاساژ‌ها مستقر شدند تا مغازه‌داران را واکسینه کنند.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان تصریح کرد: تا حال حاضر بیش از 80 درصد اصناف استان واکسینه شدند بنابراین باید به سمتی رفت که تمام افراد واجد شرایط واکسن کرونا را دریافت کنند تا بلکه بتوان قطع کننده زنجیره انتقال بیماری شد.

وی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون و دریافت کارت آن در صدور پروانه کسب، تمدید پروانه کسب و تمام خدمات قابل ارائه به اصناف نیاز است، تاکید کرد: در صورتی که این کارت وجود نداشته باشد امکان ارائه خدمات به اصناف سلب می‌شود.

وی با بیان اینکه روند واکسیناسیون هنوز برای اصناف ادامه دارد، عنوان کرد: پایگاه‌های واکسیناسیون که دانشگاه علوم پزشکی در نظر گرفته به اندازه کافی در سطح استان وجود دارد اما با این حال پایگاه‌هایی در شهرک‌های اقماری نیز برای واکسیناسیون اصناف در نظر گرفته شده و امید است تا پایان مهلت تعیین شده تمام اصناف در مقابل این ویروس واکسینه شوند.

با این حال امیدواریم 20 درصد باقی مانده اصناف استان زنجان هم هرچه سریعتر در مهلت ارائه شده نسبت به واکسیناسیون خود اقدام کنند تا از شدت شیوع ویروس کرونا در جامعه بکاهند.

انتهای پیام/ ع

نظر شما