شناسهٔ خبر: 50252759 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مفتی اهل تسنن لبنان: به هیچ فردی اجازه نمی‌دهیم فتنه به راه بیندازد

شیخ عبد اللطیف دریان در واکنش به حوادث اخیر بیروت تاکید کرد به هیچکس اجازه نمی‌دهیم فتنه فرقه‌ای و مذهبی به راه بیندازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازروزنامه الکترونیکی سبق، شیخ عبد اللطیف دریان، مفتی اهل تسنن لبنان اتفاقات در محله الطیونه بیروت را شرم آور، اهانت آمیز و ننگ آور توصیف کرد و هشدار داد روند خودکشی که همه با اشتیاق از آن استقبال کرده اند یادآور روز‌های ابتدایی جنگ داخلی لبنان (در سال ۱۹۷۵) است.

عبد اللطیف دریان در پیامی به مناسبت سالروز میلاد پیامبر گرامی (ص) اعلام کرد اختلاف نظر‌ها امری مشروع و جایز است، اما درگیری‌های خیابانی به هر دلیلی که باشد مردود و ممنوع است و راه حل باید به شیوه مسالمت آمیز باشد نه استفاده از سلاح در خیابان‌های به ویژه در بیروت (پایتخت) و کشتار مردم و نقض حرمت و کرامت آنان.

دریان افزود: شهروندی حق مشروع و قانونی تمام لبنانی‌ها و در همه مناطق کشور است و سلاح نباید به سمت همدیگر نشانه گرفته شود، چون نزاع‌ها و فتنه‌های فرقه‌ای و مذهبی در کشور را شعله ور می‌کند و ما به هیچ فردی اجازه چنین کاری را نمی‌دهیم.

مفتی عظم اهل تسنن لبنان تاکید کرد: کشور ما لبنان قوانین، قانون اساسی، قوه قضائیه، ارتش و نیرو‌های امنیتی دارد که باید به آن‌ها پایبند باشیم، چون تنها راه امن برای حفظ امنیت کشور و شهروندان آن است.

عبد اللطیف دریان در ادامه درباره خطرات سیاسی کاری و فرقه گرایی درباره مسایل مهم ملی کشور هشدار داد.

در پی تظاهرات مسالمت‌آمیز حامیان جنبش امل و حزب‌الله در مقابل دادگستری لبنان، شبه‌نظامیانی که از قبل بر روی ساختمان‌های اطراف مستقر شده بودند به سوی آنان شلیک کرده و بر اثر اصابت گلوله به سر و قلب برخی از مردم ۷ تن شهید شده و بیش از ۳۰ تن دیگر نیز مجروح شدند. بلافاصله بعد از این حادثه حزب‌الله و جنبش امل اعلام کردند حزب القوات اللبنانیه مسئول این حمله است و باید محرکان و صحنه‌گردانان این حادثه معرفی و مجازات شوند.

انتهای پیام/

نظر شما