شناسهٔ خبر: 50252654 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عبدی: برخی مربیان بدنسازی با جان ورزشکاران بازی می‌کنند/ داوری‌ها در انتخابی تیم ملی بد بود

وحید رجبی

نایب قهرمان پرورش اندام جهان از رشد بی رویه و بدون ضابطه مصرف داروهای تقلبی در باشگاه‌های بدنسازی انتقاد کرد و گفت: برخی مربیان با جان ورزشکارانی که می‌خواهند راه صدساله را یک شبه بروند بازی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

مرتضی مهراد عبدی در گفتگو با ایسنا، درباره اعتراضات گسترده به نحوه قضاوت داوران در رقابت‌های انتخابی تیم ملی پرورش اندام، اظهار کرد: این مسابقات از نظر برگزاری و سطح کیفی فوق العاده بود تا جایی که من به یاد نمی‌آورم در هیچ سالی شاهد رقابت‌هایی در این سطح بوده باشم. جا دارد از مسئولان برگزاری رقابت‌ها تشکر کنم.

نایب قهرمان مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۷ با تاکید بر عملکرد بسیار بد داوران در رقابت‌های انتخابی تیم ملی که باعث اعتراض ورزشکاران شد، تصریح کرد: مسابقات از نظر داوری خیلی بد بود، رای‌ها جابجا می‌شد و اعمال نفوذ در آرا مشهود بود. بدن‌هایی که در سطح جهانی عنوان داشتند، قهرمان آسیا و جهان بودند و کارت حرفه‌ای داشتند، خیلی راحت اوت شدند. متاسفانه رای داوران تناقض زیادی با هم داشت. وقتی در فضای مجازی بر روی تعدادی از ورزشکاران مانور داده می شود، داوران هم تحت تاثیر قرار می گیرند و همانطور که در این مسابقات شاهد بودیم به جای اینکه به بدن های زیبا رای بدهند، بیشتر به اسم‌ها رای دادند.

وی با بیان اینکه سطح داوری بدنسازی ایران همطراز با جایگاه این رشته در ایران نیست، تصریح کرد: این مسابقات نشان داد سطح داوری ما در چه وضعیت بدی قرار دارد. ورزشکاران زیادی هستند که با این اتفاقات دیگر قصد ندارند در ایران مسابقه  بدهند و می‌خواهند در کشورهای دیگر در مسابقات شرکت کنند. همه دوست داریم ملی پوش شویم و پرچم کشورمان را در میادین مختلف به اهتزاز دربیاوریم اما نحوه قضاوت داوران و برخی اقدامات نسنجیده باعث دلسردی خیلی از ورزشکاران شد.

عبدی در ادامه درباره گسترش بی رویه مصرف داروهای تقلبی در بین ورزشکاران نوجوان و جوان رشته بدنسازی و عوارض خطرناک این کار، گفت: متاسفانه در میان بی‌توجهی مسئولان ذیربط، ورزشکاران از مکمل‌های دارویی غیراستاندارد و تقلبی استفاده بی رویه دارند. ۲۳ سال است در این رشته فعالیت دارم، قطعا یک ورزشکار باید ۵ تا ۷ سال زحمت بکشد و به صورت مستمر تمرین کند و در کنار آن با برنامه غذایی درست، از مکمل‌های استاندارد نیز زیر نظر متخصصان بهره ببرند. الان جوانان ما چشم بسته خودشان را در اختیار برخی مربی نماها قرار می‌دهند و بخاطر ناتوانی در پرداخت هزینه‌های سنگین، از داروهای غیر استاندارد زیادی استفاده می‌کنند به نحوی که به نوعی به مصرف مکمل و دارو اعتیاد پیدا می‌کنند و سلامتی شان نیز بصورت جدی به خطر می‌افتد.

وی ادامه داد: با این اوضاع اسفبار مصرف داروهای تقلبی و اقدامات نسنجیده برخی مربیان، قطعا شاهد اتفاقات ناگواری در بدنسازی ایران خواهیم بود. جوانان بدون اینکه زیر نظر پزشک باشند و چکاپ های لازم را بدهند، انواع و اقسام داروهایی که عوارض جبران ناپذیری بر روی سلامتی بدنشان دارد را به خیال داشتن بدنی زیبا مصرف می کنند. تغذیه و استفاده درست و علمی از مکمل‌های استاندارد، سهم زیادی در پرورش یک ورزشکار دارد اما خیلی از ورزشکاران می گویند اول باید داور مصرف کنم و بعد ورزشکار شوم. قرار نیست همه در هر ورزشی مسابقه بدهند و حرفه‌ای شوند. کاش برخی مربیان ما به این باور برسند که هر کسی نباید به هر شکلی حرفه‌ای شود و راه صد ساله را یک شبه برود. اصل ورزش باید بر پایه حفظ سلامتی ورزشکار باشد. مکمل‌های تقلبی در بازار زیاد شده و از آنجا که بیشتر جوانان ما توانایی پرداخت پول زیاد برای مکمل‌های اصلی را ندارند رو به مکمل‌ها و داروهایی تقلبی آورده‌اند که عوارض جبران ناپذیری برای سلامتی آن‌ها دارد.

انتهای پیام

نظر شما