شناسهٔ خبر: 50251725 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

قدردانی از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در دفاع از پیامبر اسلام(ص)

نشست مشترک بین اندیشمندان مسلمان و فعالان مطبوعاتی ایران و الجزایر برگزار و از اقدامات ارزشمند جمهوری اسلامی ایران در دفاع از دین مبین اسلام و پیامبر اکرم(ص) قدردانی به عمل آمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در راستای همکاری بین نهادهای علمی ـ فرهنگی ایران و الجزایر، نشست مشترک بین اندیشمندان مسلمان و فعالان مطبوعاتی این کشورها برگزار شد. این نشست دومین برنامه مشترک بین دانشگاه شیراز و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در الجزایر بود.

جمال تراکه، استاد علوم سیاسی، نورالدین ابولحیه، استاد مطالعات اسلامی، کمال دوحه، سردبیر روزنامه و سایت خبری - تحلیلی الاخباریه و خانم‌ها نورا فرحات و هناء سعاده از الجزایر در این مراسم شرکت و به پرسش‌های مخاطبان و بینندگان پاسخ دادند.

در این برنامه علاوه بر اساتید الجزایری، موسی عربی از دانشگاه شیراز، احمد داود سردبیر روزنامه المسیره یمن، رازق علی شاه و عباسعلی، از روزنامه نگاران پاکستانی حضور داشته و مقالات خود را ارایه کردند.

سید علی هاشم از سعودی، یوسف ربیع از بحرین، رشید مأمون الشامی از یمن نیز در بیاناتی کوتاه به توطئه غربی‌های بی فرهنگ در اهانت به چهره نورانی پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(ص) و تلاش برای مشوه جلوه دادن آن حضرت سخنرانی کردند.

هنا سعاده، فعال مطبوعاتی و مسئول بخش رسانه‌های خارجی این کنفرانس، درباره کنفرانس جهانی «پیامبر رحمت محمد(ص) در آینه ادبیات و هنر» گفت: برگزارکنندگان این رویداد فرهنگی با دریافت آثار ادبی و هنری از بیش از 36 کشور جهان، حمایت و مساعدت جمهوری اسلامی ایران را از نویسندگان و هنرمندانی که مایل به استفاده از قلم و هنر خود برای معرفی ویژگی‌های منحصر به فرد پیامبر بزرگوار  اسلام و فضایل و ارزش‌های اخلاقی والای آن حضرت هستند، اعلام می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین، وظیفه پاسخ گویی سیستماتیک و عینی به اهانت‌هایی که شخص پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم را هدف قرار می‌دهد، برعهده دارند و تلاش می‌کنند هر گونه بی احترامی به او و پیام معطر و بزرگ حضرتش را با به کار گیری روش‌های علمی و از طریق ادبیات و هنر  پاسخ بگویند.

یوسف ربیع، فعال رسانه‌ای از بحرین و مجری شبک اللولوءه البحرینیه سخنران دیگر این نشست اظهار کرد: بی اخلاقی رسانه‌ای در استفاده نادرست از حق آزادی بیان به بالاترین حد خود رسیده است، زیرا روند انحرافی ارائه اهانت آمیز به پیامبر(ص)، به یک سیاست سیستماتیک تبدیل شده است که توسط دولت‌های سرکش تأمین مالی و حمایت می‌شود.

وی افزود: در این مسیر، رهبران عرب و مسلمان بدون ریختن قطره‌ای عرق شرمندگی تماشاگر این توهین نفرت انگیز به مقدسات بوده و آن را محکوم نمی‌کنند.

یوسف ربیع تأکید کرد: ما از اقدامات ارزشمند جمهوری اسلامی ایران که از دین مبین اسلام و پیامبر بزرگوارمان حضرت محمد(ص) دفاع می‌کند، قدردانی می‌کنیم زیرا معتقدیم که لازم است انقلاب اسلامی، رسانه‌ها، اندیشمندان و نویسندگان آزاد را در دفاع از مقدسات خود رهبری ‌کند. 

قاضی رشید محمود الشامی، مدیر روابط عمومی و رسانه‌های شورای عالی قضایی یمن نیز در سخنانی، گفت: این کنفرانس فرصتی برای تقویت وحدت اسلامی و مقابله با همه تلاش‌ها برای  اختلاف افکنی و تفرقه اندازی و چراغی روشن برای ملت‌ها خواهد بود که آنان را در تاریکی بی ایمانی  هدایت کند.

انتهای پیام

نظر شما