شناسهٔ خبر: 50251483 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در کنفرانس وحدت اسلامی؛

معاون بین‌الملل حماس: ثمره وحدت امت اسلامی اخراج آمریکا و صهیونیسم از منطقه است

خلیل الحیه با بیان اینکه ثبات و آرامش در منطقه تنها با وحدت میسر است، گفت: نتیجه این وحدت اخراج کامل اسرائیل و آمریکا از منطقه خواهد بود.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، خلیل الحیه معاون بین‌الملل حماس در سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که صبح امروز سه شنبه ۲۷ مهر ماه به صورت مجازی در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: علمای اسلام زحمت بسیاری برای وحدت اسلامی کشیده‌اند از جمله مرحوم آیت الله تسخیری که در راستای ایجاد وحدت اسلامی بسیار تلاش کرد.

معاون بین‌الملل حماس با اشاره به تفرقه و نزاع امت اسلامی، عنوان کرد: امروز امت اسلامی در حالت تفرقه و نزاع به سر می‌برد و دشمنان همواره تلاش می‌کنند تا بین امت اسلامی جنگ راه بیاندازند و ظلم و طغیان را در منطقه گسترش دهند.

وی با بیان اینکه مسلمانان مشترکات بسیاری با یکدیگر دارند و این مشترکات می‌تواند عامل وحدت امت اسلامی به شمار آید، تصریح کرد: همه مسلمانان قرآن و پیامبر اکرم (ص) را قبول دارند بر این اساس ضرورت دارد که امت اسلامی بر اساس این مشترکات با یکدیگر وحدت داشته باشند؛ لذا از همه امت اسلامی از نخبگان گرفته تا علما، بزرگان و … جهان اسلام باید دعوت به عمل بیاید تا از تفرقه و هر چیزی که باعث دور شدن از اسلام و معارف پیامبراکرم (ص) می‌شود تلاش کنند و تنها با تروریست مبارزه داشته باشند.

خلیل الحنیه با اشاره به اینکه فلسطین قبله اول مسلمانان است، گفت: ما از قدس در این کنفرانس شرکت کردیم و سلام مردم فلسطین را خدمت همه امت اسلامی می‌رسانیم. امروز صهیونیست منطقه قدس و خاورمیانه را مورد هدف قرار داده و هدفش یهودی سازی این منطقه است.

معاون بین‌الملل حماس ادامه داد: رژیم غاصب صهیونیستی می‌خواهد بین با ایجاد اختلاف بین مسلمانان نقشه‌های خود را اجرا کند. مسلمانان باید نسبت به این توطئه هوشیار باشند و با این توطئه‌ها مقابله کنند و این امر تنها با وحدت امکان پذیر است.

وی به جنگ سیف القدس اشاره و خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی در این جنگ خار و ذلیل شدند. ثبات و آرامش در منطقه تنها با وحدت میسر است و نتیجه این وحدت اخراج کامل اسرائیل و آمریکا از منطقه خواهد بود. مسلمانان باید با هم اتحاد داشته باشند و مستضعفان عالم را یاری برسانند چرا که همه مظلومان برادران ما هستند.

نظر شما