شناسهٔ خبر: 50251456 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

خریدوفروش امضاهای طلایی در کشور

نماینده ادوار مجلس گفت: امضاهای طلایی نیز از دیگر موانع در بهبود وضعیت اقتصادی کشور هستند؛ متأسفانه هم‌اینک امضاهای طلایی در کشور خریدوفروش می‌شوند، باید از ادامه این رویه جلوگیری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه 598، به نقل از میزان، منصور حقیقت‌پور، نماینده ادوار مجلس با اشاره به مصادیق خود تحریمی در اقتصاد کشور گفت: ضعف تصمیم گیری‌ها، شناور بودن تصمیمات، فقدان هماهنگی ساختاری بین نیروهای اجرایی وزارت خانه‌های مختلف، فقدان انگیزه لازم برای گره‌گشایی از کار مردم، عدم همراهی بانک با طرح‌های تولیدی و توسعه‌ای، هدایت سرمایه‌های مردم به سوی فعالیت‌های غیر مولد، فقدان حسابرسی صحیح در نهادهای اجرایی و روزآمد نبودن تصمیمات و مقررات از جمله مصادیق خودتحریمی هستند.

وی با بیان اینکه همه موانع خودتحریمی در یک بازه زمانی کوتاه و مشخص قابل حل هستند، افزود: امضاهای طلایی نیز از دیگر موانع در بهبود وضعیت اقتصادی کشور هستند؛ متاسفانه هم اینک امضاهای طلایی در کشور خرید و فروش می‌شوند، باید از ادامه این رویه جلوگیری شود.

نماینده ادوار مجلس عنوان کرد: اینکه تصمیم گرفته می‎شود واردات مواد اولیه صنایع نساجی توسط مدیران کارخانجات انجام شود، تاجران در این رابطه را بیکار کرده  و تولیدکنندگان این حوزه را، تاجر و وارد کننده می‌کند و آنها دیگر انگیزه‌ای برای تبدیل مواد اولیه به دیگر محصولات را ندارند. 

حقیقت‌پور با تاکید بر اینکه هر قشر و گروهی در جامعه باید کار خود را انجام دهند، گفت: ضعف نظارت نیز موضوع مهمی است که باید درباره آن تجدید نظر شود. این مبالغ دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی که به  واردات کالاهای اساسی اختصاص یافت، کجا رفت؟ باید نظارت دقیق صورت بگیرد تا اموال بیت المال به جای اصلی خود بازگردد. 

نظر شما