شناسهٔ خبر: 50251334 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ابزار تعمیرات موبایل

برای تعمیر موبایل شناخت ابزار تعمیرات موبایل از اهمیت بالایی برخوردار است و هرکسی که می‌خواهد موبایل را تعمیر کند باید با ابزار تعمیرات موبایل آشنایی کامل داشته باشد.

صاحب‌خبر -

امروز ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله شما را با ابزار های مختلف مورد نیاز برای گذراندن دوره آموزش تعمیرات موبایل و راه اندازی مغازه تعمیرات موبایل آشنا کنیم، پس اگر مشتاق هستید که این ابزار را بشناسید حتما تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

ابزارهای موردنیاز برای تعمیر موبایل

هیتر

اولین دستگاهی که می خواهیم به شما معرفی کنیم،  هیتر است اما این دستگاه با اسم های بلوبر و هویه هوای گرم نیز شناخته می شود.

کاربرد دستگاه هیتر

 از این دستگاه برای تعویض هر قطعه از برد استفاده می کنیم یعنی تقریبا همه قطعات برد موبایل را با استفاده از این دستگاه تعویض می کنیم.

انواع دستگاه هیتر

هیترهای همراه با هویه هستند.

هیترهای بدون هویه هستند و فقط هیتر اند.

مولتی متر

دستگاه بعدی که شما برای تعمیر موبایل نیاز دارید مولتی متر است، این دستگاه برای تعمیر موبایل بسیار ضروری است زیرا تست مسیر های موبایل، ولتاژ گیری های موبایل و همچنین تست قطعات موبایل نیز با این وسیله انجام می گیرد.

ابزار تعمیرات موبایل

هویه

دستگاه مورد نیاز بعدی هویه است، که ما در کار تعمیرات موبایل از هویه اس ام دی استفاده می کنیم.  هویه های اس ام دی نسبت به هویه های قلمی معمولی ابعاد کوچک تری دارند و همچنین دمای آن ها قابل تنظیم است، که این دما یا توسط باکسی که به هویه متصل می شود قابل تنظیم است و یا بر روی خود هویه یک پتانسیومتر قرار گرفته که با آن می توانید دمای هویه را تنظیم کنید.

دستگاه لوب

همان طور که میدانید قطعات موبایل قطعات ریزه هستند که تعمیر و تمیز کردن آن ها با چشم غیر مصلح کار بسیار دشواری است که در این صورت ما از دستگاه لوب استفاده می کنیم.

دستگاه لوب دو امکان به ما می دهد، هم می توانیم با این دستگاه روی برد زوم کنید و هم می توانیم تصویر را شفاف و یا تار کنیم، لوب یکی از وسایل اصلی تعمیر موبایل می باشد که بدون آن کار تعمیرات موبایل بسیار دشوار می شود.

سشوار صنعتی

سشوار صنعتی دستگاه بعدی مورد نیاز برای تعمیرات موبایل می باشد، که البته این دستگاه اغلب برای باز کردن گوشی ها و به ویژه باز کردن درب پشت گوشی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

عملکرد این دستگاه مانند سشوار معمولی است فقط کمی دمای آن بیشتر از سشوار معمولی می رسد و همچنین سری های مختلفی دارد که می توانیم از آن ها نیز استفاده کنیم.

دستگاه جدا کننده گلس

دستگاه جدا کننده گلس، این دستگاه بیشتر برای جدا کردن گلس مورد استفاده قرار می گیرد اما مانند هیتر و سشوار صنعتی برای باز کردن درب پشتی برخی از گوشی ها نیز از آن استفاده می شود.

عملکرد این دستگاه به این صورت است که یک سینی گرم کننده دارد، یک دکمه برای وکیوم دارد و این امکان را دارد که ما می تواین دمای آن را نیز تنظیم کنیم.

پد نسوز

پد نسوز این وسیله همان طور که از اسمش پیدا است در برابر دمای بالا مقاوم است، البته که فقط در برابر دمای بالا کاربرد ندارد و شما می توانید این پد را بر روی میز کارتان قرار دهید که این پد جلوگیری کند از بروز خط و خش بر روی صفحه موبایل که دلیل این اتفاق جنس ژلاتینی این پد است.

اسپاتول قاب باز کن موبایل که نمونه های گوناگونی دارد.

پیچ گوشتی و آچار مخصوص موبایل

ابزار مورد نیاز برای گوشی هایی که رطوبت دیده

 اسپری اسپری خشک، تینر و یک مسواک

پنس

پنس یکی از وسایل بسار کاربردی در تعمیرات سخت افزاری

سیم قلع کش

 یک سیم بافته شده مسی برای برداشتن قلع از روی برد مورد استفاده قرار می گیرد.

کف چین

سیم جامپر

روغن فلکس کار جلوگیری از لحیم سردی را انجام می دهد.

شفاف کننده نک هویه تمیز کننده نک هویه

شابلون، خمیر قلع و کاردک برای پایه سازی آی سی ها مورد نیاز هستند.

سیم لحیم

کاتر برای خراش دارن بر روی برد استفاده می شود.

چسب

 ما برای این کار از چسب های زیادی استفاده می کنیم که معروف ترین آن ها چسب کاغذی، چسب نسوز و چسب بعدی تی ۷۰۰۰ و تی ۸۰۰۰ و همچنین دیگر خانواده این نمونه چسب است  همچنین ما در این کار از چسب یو وی نیز استفاده می کنیم.

این ابزار و دستگاه هایی که نام بردیم همه ابزار های کاربردی در تعمیرات موبایل هستند که یک فرد تعمیر کار باید آن ها را بشناسد و طریقه ی استفاده از آن ها را بداند.

برای شرکت در دوره های آموزش آموزشگاه فنی پایتخت با شماره های : ۰۲۱۶۶۵۷۷۳۸۵ – ۰۲۱۶۶۵۷۷۳۸۶ تماس بگیرید

 م. خ

نظر شما