شناسهٔ خبر: 50251226 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

بازی‌های پی‌سی سازگار با استیم دک با تیک سبز مشخص می‌شوند

مرجان شیخی

صاحبان کنسول دستی استیم دک می‌توانند بازی‌های پی‌سی سازگار با دستگاه خود را از روی تیک سبزرنگ آن‌ها تشخیص بدهند.

صاحب‌خبر -

درحالی‌که به ماه دسامبر و عرضه کنسول دستی استیم دک، محصول شرکت ولو، نزدیک می‌شویم، این شرکت سیستمی ارائه داده است تا گیمرها بتوانند بازی‌های سازگار با این کنسول را از بین عناوین بی‌شمار بازی‌های کامپیوتری پیدا کنند. وب‌سایت ولو به گیمرها وعده داده است که با استیم دک می‌توانند تمام عناوین استیم را در هرکجا بازی کنند؛ اما همچنان این تردید وجود دارد که آیا بازی‌هایی که برای پی‌سی ساخته شده‌اند می‌توانند در کنسول دستی مبتنی بر لینوکس اجرا شوند یا خیر.

برای این منظور، ولو به‌تازگی اکانت توییتر OnDeck@ را ایجاد کرده است تا بازی‌های پی‌سی قابل اجرا در استیم دک را معرفی کند و حالا از برنامه سازگاری استیم دک رونمایی کرده که برای عناوین مختلف بازی در استور این کنسول برچسب‌های خاصی در نظر گرفته است.

سیستم سازگاری بازی های استیم دک

به گزارش Verge، این برچسب‌ها درجه سازگاری بازی‌ها را در چهار دسته مشخص می‌کنند؛‌ بالاترین درجه که سازگاری کامل بازی را با استیم دک تأیید می‌کند، تیک سبزرنگ است و بعد از آن، علامت تعجب زردرنگ روی عناوین نشان می‌دهد که گیمرها می‌توانند این بازی را با کمی دست‌کاری تنظیمات اجرا کنند. دو برچسب دیگر برای بازی‌هایی است که یا با استیم دک سازگار نیستند یا سازگاری آن‌ها هنوز توسط ولو بررسی نشده است.

بازی ghost runner در استیم داکبازی team fortress 2 در استیم داکبازی half life در استیم دک

بازی‌هایی که تیک سبز دریافت کرده‌اند، از کیبورد روی صفحه، رزولوشن پیش‌فرض استیم دک و همچنین سیستم عامل آن به‌طور کامل پشتیبانی می‌کنند و گیمرها می‌توانند با کنترلر در منوها جست‌وجو کنند. در صفحه اول استور استیم دک تنها بازی‌های تأییدشده نمایش داده می‌شود؛ اما می‌توان با جستجو تمام عناوین بازی‌ها را در این استور پیدا کرد.

ولو همچنین مراحلی برای توسعه‌دهندگان در نظر گرفته است تا عناوین خود را برای بررسی و دریافت نشان تأیید، حتی پیش از عرضه، برای این شرکت ارسال کنند. البته بازی‌های مهم و معروف حتی بدون ارسال توسعه‌دهنده، توسط ولو بررسی خواهند شد.

معرفی سیستم سازگاری بازی‌های استیم دک - تماشا در یوتیوب

ولو تصمیم گرفته است به جای محدود کردن دسترسی گیمرها به بازی‌های ناسازگار، از این سیستم درجه‌بندی استفاده کند تا گیمرها براساس نیاز خود به خرید و نصب بازی‌ها بپردازند.

نظر شما