شناسهٔ خبر: 50251172 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مشکلات زیادی در بحث واردات مواد اولیه داریم/ حمایت خوبی از سوی دولت نمی‌شویم

تولیدکننده پوشاک ورزشی و تجهیزات ورزشی مجید گفت: متاسفانه ما در بحث واردات مواد اولیه مشکلات زیادی داریم و گمرک کارشکنی‌هایی می‌کند و قوانین و مقررات سختی برای ترخیص کالا قرار داده است و این قوانین باعث ضرر و زیان تولیدکنندگان شده است و باید اصلاح شود. متاسفانه آنگونه که باید حمایت خوبی از سوی دولت و دیگران نمی‌شود در حالی که اگر از ما حمایت شود ما می‌توانیم کار خود را گسترش دهیم و تعداد کارخانه‌های خود را از چهار کارخانه در چهار منطقه ایران به تعداد بیشتری افزایش بدهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، مجید ساعدی‌فر مدیر برند مروژ و تولیدکننده پوشاک ورزشی و تجهیزات ورزشی مجید با اشاره به آخرین فعالیت این شرکت و میزان تولیدات گفت: ما در حوزه پوشاک ورزشی کیف و کفش وسایل ورزشی و سایر البسه فعالیت داریم و تمامی کالاهای خود را با نام برند مجید عرضه می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما حدود چهار  کارگاه تولیدی داریم که حدود 300 نفر در این کارگاه‌ها مشغول به کار هستند و غیرمستقیم نیز حدود 500 نفر با ما همکاری دارند و ماهانه بین 15 هزار تا 20 هزار تکه اعم از کفش و کیف و البسه تولید می‌کنیم و محصولات خود را علاوه بر باشگاه‌ها و مشتریان داخلی و بازار داخلی به کشورهای خارجی نیز عرضه می‌کنیم و هم اکنون در تولید لباس‌های ورزشی بخصوص در دو رشته کشتی و والیبال خوب فعال هستیم و در مسابقات اخیر جام جهانی کشتی حدود 35 کشور از محصولات ما استفاده کردند.

تولیدکننده پوشاک ورزشی و تجهیزات ورزشی مجید افزود: در رشته والیبال نیز لباس ما مورد تایید اتحادیه جهانی والیبال است و تیم‌های مختلف از لباس ما برای شرکت در مسابقات ملی مهم استفاده می‌کنند و در 2018 در مسابقات جهانی والیبال لباس تمامی داوران و تیم‌ها از برند ما استفاده کردند و بسیاری از کشورها چند سال است که از البسه ما برای شرکت در مسابقات استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه ما از لحاظ تکنولوژی به‌روزترین ماشین آلات تولید را داریم و با استفاده از سیستم‌های درست بازاریابی توانستیم کالاهای خود را به خوبی عرضه کنیم و در بازارهای ما خوشبختانه کالاهای چینی حضور ندارند و هم اکنون بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی از البسه ما بخصوص در رشته کشتی استفاده می‌کنند.

ساعدی‌فر یادآور شد: البته 80 درصد مواد اولیه ما وارداتی است و 20 درصد از مواد اولیه ما نیز از تولیدات داخلی استفاده می‌شود. البته ما محصولات خود را به گونه‌ای تولید می‌کنیم که هر باشگاه و یا فردی با هر نوع و سلیقه و خواسته‌ای بتواند کالای مورد نیازش را تامین کند.

تولیدکننده پوشاک ورزشی و تجهیزات ورزشی مجید ادامه داد: ما البته یک ماهه یا یک هفته‌ای به این موفقیت نرسیده‌ایم بلکه یک برنامه‌ریزی پنج ساله بلندمدت انجام دادیم و از مرحله ترخیص کارخانه و آموزش کارکنان برنامه‌ریزی دقیق و مدونی داشتیم و در ابتدای کار نیز آزمون و خطاهایی داشتیم اما خوشبختانه توانستیم به موفقیت‌های خوبی برسیم و هم اکنون عضو رسمی فدراسیون جهانی والیبال در حوزه پوشاک هستیم و لباس‌های ما به کشورهایی همچون آذربایجان، رومانی، مجارستان، تاجیکستان، قزاقستان، اسلواکی و کرواسی عرضه می‌شود.

وی با تشکر از عنایت مقام معظم رهبری در تولیدات مجید گفت: باعث خوشحالی است که شخص اول مملکت تولیدات ما را تایید کرده و این تولیدات باعث خوشحالی ایشان شده است و این امر باعث خوشحالی و تشویق کارکنان ما شده است و امیدوارم بتوانیم در آ‌ینده گام‌های بزرگتری برای کشور برداریم.

ساعدی‌فر ادامه داد: متاسفانه ما در بحث واردات مواد اولیه مشکلات زیادی داریم و گمرک کارشکنی‌هایی می‌کند و قوانین و مقررات سختی برای ترخیص کالا قرار داده است و این قوانین باعث ضرر و زیان تولیدکنندگان شده است و باید اصلاح شود. متاسفانه آنگونه که باید حمایت خوبی از سوی دولت و دیگران نمی‌شود در حالی که اگر از ما حمایت شود ما می‌توانیم کار خود را گسترش دهیم و تعداد کارخانه‌های خود را از چهار کارخانه در چهار منطقه ایران به تعداد بیشتری افزایش بدهیم.

ساعدی‌فر ادامه داد: در المپیک توکیو بیشی از 40 درصد ورزشکاران آقا و خانم  در رشته کشتی از دوبندهای مارک با برند مجید و مروژ استفاده کردند که جای خوشحالی و خرسندی دارد و این اتفاق در حالی رخ داده که ما رقبای جدی در دنیا داریم و برای مقابله با این رقبا باید حمایت بیشتری بشویم.

نظر شما