شناسهٔ خبر: 50251157 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

سازوکار مناسبی برای شناسایی آسیب‌های مخفی بین دانش‌آموزان استان یزد وجود دارد

حدادزاده گفت: علاوه بر آسیب‌های موجود برخی آسیب‌ها هم که بین دانش‌آموزان مخفی است و در آمارهای رسمی نمی‌آیند و ساز و کاری هم برای دانش‌آموزان، والدین و حتی مدارس برای برخورد و حل معضلات چندان وجود ندارد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، محمدرضا حدادزاده صبح امروز در نشست تخصصی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نوجوانان اظهار داشت: نمی‌توان در استان نسبت به برخی مسائل و آسیب‌های اجتماعی بی‌تفاوت بود به ویژه آسیب‌هایی که در حال حاضر فضای مجازی برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه آموزش رکن اصلی رشد و تعالی فرد و جامعه است افزود: متاسفانه شاهد سهل‌انگاری در حیطه فضای مجازی در خصوص بحث آموزش، نحوه مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از خودکشی گرفته تا انحراف‌های مختلف هستیم که رشد آسیب‌های را به دنبال داشته است.

حدادزاده با بیان اینکه قطعا آموزش در فضای مجازی، آسیب‌های اجتماعی بسیاری را در بین دانش‌آموزان ایجاد کرده است گفت: باید مدیریت درست و ایجاد مرکزی ویژه دانش‌آموزان به ارائه مشاوره در حوزه‌های مختلف به فرزندان ایران زمین در جهت کاهش آسیب‌ها در بین آنان توجه کرد.

وی عنوان کرد: علاوه بر آسیب‌های موجود برخی آسیب‌ها هم هستند که در بین دانش‌آموزان مخفی است و در آمار‌های رسمی نمی‌آیند و ساز و کاری هم برای دانش‌آموزان، والدین و حتی مدارس برای برخورد و حل معضلات چندان وجود ندارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان افزود: در بعضی از حوزه‌ها باید از ظرفیت مجموعه‌های مردم نهاد و دغدغه‌مندان برای کمک به این حوزه استفاده شود و فعالین فرهنگی و مذهبی با ظرافت لازم و شناخت ظرفیت‌های رسانه‌ای در فضای مجازی هوشمندانه خوراک جذاب و اثرگذار تولید کرده و به جامعه هدف ارائه کنند.

وی گفت: توانمندسازی دانش‌آموزان و خانواده‌های لازمه شرایط کنونی جامعه است که این امر با برگزاری کارگاه‌های آموزشی با محوریت محلات امکان‌پذیر است و باید در دستور کار شهرداری‌ها باشد.

حدادزاده خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: ایجاد یک مرکز ویژه جهت رسیدگی به آسیب‌های گوناگون دانش‌آموزان با هدف مشاوره و حمایت با حضور یک قاضی، یک مشاور، نماینده انجمن اولیاء و مربیان و افراد مؤثر در دستور کار آموزش و پرورش استان باشد و این مرکز را راه‌اندازی کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تصریح کرد: تولید محتوا و پشتیبانی رسانه‌ای باید مورد توجه جدی قرار گیرد از این رو دادگستری استان یزد آمادگی کامل دارد تا در این حوزه جهت بهره‌گیری فعالان و دغدغه‌مندان این حوزه و پرونده‌ها به عنوان منابع دست اول و مستند بر واقعیت استفاده کرده و بهره ببرد و دادستانی آمادگی دارد تا سایر نهاد‌هایی که باید فعالانه در میدان حضور پیدا کنند را الزام کند.

نظر شما