شناسهٔ خبر: 50250976 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خراسان رضوی سرد می‌شود

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: با ورود سامانه ناپایدار به خراسان رضوی دمای هوا در استان به طور قابل ملاحظه ای افت می‌کند.

صاحب‌خبر -

مرتضی اثمری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی وضعیت جوی این استان از امروز تا فردا بعد از ظهر جوی به نسبت پایدار است و در این مدت آسمان این استان غالبا صاف است و در نواحی بادخیز طبق روال همیشه وزش باد به نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از عصر چهارشنبه هفته جاری انتظار ورود یک سامانه و موج ناپایدار همراه با جریانات سرد شمالی را از نواحی شمال غرب به استان داریم که استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و پیامد آن افزایش ابرناکی، افزایش سرعت وزش باد و بارش‌هایی به شکل رگبار پراکنده با احتمال رعد و برق به ویژه در نیمه شمالی استان خواهد بود و این سامانه بارشی تا صبح شنبه ادامه دارد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت:دمای هوای مشهد روز گذشته بین ۱۰ تا ۲۸ درجه سانتیگراد در نوسان بود و بیشینه دمای هوای مشهد امروز ظهر به ۲۵ درجه سانتیگراد و فردا به ۲۳ درجه سانتیگراد می‌رسد.

اثمری با بیان این که کمینه دمای هوای مشهد امشب و فردا شب با ۲ درجه کاهش به هشت درجه سانتی‌گراد سانتی‌گراد می‌رسد، افزود: از روز پنجشنبه افت قابل ملاحظه دمای هوا رخ خواهد داد به طوری که پیش بینی می‌شود جمعه شب دمای هوا با کاهش هشت درجه‌ای  به ۲ درجه سانتیگراد برسد.

وی ادامه داد: گلمکان و نیشابور با کمینه دمای هوای پنج درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای هوای ۳۲ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستانهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بیشترین شدت وزش باد طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان‌های سرخس با سرعت ۴۳ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

نظر شما