شناسهٔ خبر: 50250837 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اداره آموزش و پرورش ابهر:

۷۰ درصد دانش‌آموزان ابهر واکسینه شده‌اند

زهرا فتحی

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ابهر گفت: تاکنون ۷۰ درصد دانش‌آموزان ابهر واکسینه شده‌اند و امیدواریم در مدت باقیمانده کار واکسیناسیون به پایان برسد.

صاحب‌خبر -

محمدحسین شریفی ظهر امروز (۲۷ مهرماه) در نشست با مدیران سما دانشگاه آزاد اسلامی ابهر، با بیان اینکه مدارس با جمعیت کمتر از ۳۰۰ نفر دانش‌آموز از اول آبان‌ماه بازگشایی می‌شوند، اظهار کرد: مدارس بالای ۳۰۰ نفر نیز از نیمه دوم آبان به صورت ترکیبی بازگشایی خواهند شد.

وی شرط تشکیل کلاس‌های حضوری را واکسیناسیون دانش‌آموزان و معلمان خواند و افزود: شهرستان ابهر بین مناطق چهارده‌گانه آموزش و پرورش استان زنجان با ۹۸ درصد واکسیناسیون معلمان و کادر آموزشی، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

این مسئول، با یادآوری اینکه بیش از ۷۰ درصد دانش‌آموزان ساکن در شهرستان ابهر واکسینه شده‌اند، اضافه کرد: امیدواریم در مدت باقی‌مانده با استقرار اکیپ‌های واکسیناسیون در مدارس و استقبال دانش‌آموزان کار واکسیناسیون به پایان برسد تا کار آموزش با حفظ سلامت افراد دنبال شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ابهر، با اشاره به آسیب‌های دوران کرونا، برگزاری جلسات مستمر با اولیا را ضروری دانست و تصریح کرد: برای اینکه آسیب‌های این دوران به حداقل برسد باید جلسات مستمری با اولیا، دانش‌آموزان و معلمان برگزار شده و موارد لازم به صورت کارشناسانه به آنان گوشزد شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر نیز در ادامه این جلسه، تربیت انسان صالح را مهم‌ترین هدف تعلیم و تربیت خواند و گفت: مدارس بعد از خانواده مهم‌ترین رکن تعلیم و تربیت هستند، لذا توجه به این نهاد انسان‌ساز، باید بیش از بیش مورد توجه قرار گیرد.

سیاوش طاهری، جلب اعتماد خانواده‌ها و ایجاد بسترهای مناسب آموزشی را مهم‌ترین عامل موفقیت مدارس سما ابهر دانست و افزود: اعتماد مردم به مدارس سما با مهیا کردن امکانات آموزشی مناسب و معلمان و دبیران موفق بیشتر شده است؛ چراکه امسال توانستیم با جذب نزدیک به ۴۰۰ دانش‌آموز، تعداد آنان را در شهر به بیش از یک‌هزار و ۵۶۰ نفر برسانیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان ابهر هم در این نشست با اشاره به ترک تحصیل و افت تحصیلی پنهان دانش‌آموزان در دوران کرونا، گفت: نیازمند بازسازی و بازآفرینی در روش تدریس در پساکرونا هستیم و باید تلاش کنیم با همکاری اولیا کلاس‌های جبرانی و تقویتی مناسب برگزار شود.

داود ابراهیمی، علائق، استعدادها و اعتماد به نفس دانش‌آموزان را در هدایت تحصیلی مهم دانست و خاطر نشان کرد: دبیران و خانواده‌ها در هدایت تحصیلی مناسب و کارشناسانه دانش‌آموزان باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام

نظر شما