شناسهٔ خبر: 50250730 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هشدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

عادی انگاری باعث ایجاد پیک ششم کرونا در خراسان شمالی خواهد شد

⁨هاشمی گفت:در حال گذر از پیک پنجم کرونا هستیم، اما هنوز از کاهش موارد بستری و ابتلا در خراسان شمالی رضایت نداریم و آن گونه‌ای که انتظار داشتیم نبوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سید احمد هاشمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: متاسفانه برخی از شهروندان در رعایت دستورالعمل های بهداشتی سهل انگار شده اند و به گونه‌ای عادی انگاری می‌کنند که گویا شرایط به حالت عادی برگشته حتی ماسک نمی‌زنند و در تجمعات شرکت می‌کنند.

هاشمی با توجه به این که ایام ماه محرم و صفر گذشت و ماه ربیع الاول آغاز شده است، گفت: در این ماه مراسم جشن‌ها و شادی رونق می‌گیرد و این تصور همه این است که با شرایط ایجاد شده در رنگبندی می‌توانند تجمع داشته باشند، اما برگزاری مراسم بدون رعایت دستورالعمل ها عواقب بدی در شیوع و گشترش بیماری کووید ۱۹ خواهد داشت.

بیشتر بخوانید

او با ابراز رضایت از روند خوب واکسیناسیون افزود: در حال حاضر بالغ بر ۷۳ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال و ۷۰ درصد جمعیت بین ۱۲ تا ۱۸ سال در استان واکسینه شده اند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: انجام واکسیناسیون به معنای پایان کرونا نیست و همچنان باید دوری از تجمعات و زدن ماسک را فراموش نکنیم.

هاشمی عنوان کرد: متاسفانه برخی از کشور‌های که بعد از واکسیناسیون رعایت مسایل بهداشتی را نداشتند، مرگ و میر و آمار بستری بیماران مبتلا به کرونا افزایش یافته بود.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی  گفت: متاسفانه برخی از والدین از دریافت واکسن خودداری کرده اند که این افراد مانع زدن واکسن فرزندان خود هم خواهند شد که برای بهبود این مشکل با آموزش وپرورش برنامه ریزی‌های لازم انجام شد.

انتهای پیام/د

نظر شما