شناسهٔ خبر: 50250689 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با حضور علما، اساتید و نخبگان کردستانی برگزار شد؛

برگزاری همایش نقش شهید سلیمانی در وحدت جهان اسلام در سنندج

سنندج- همایش نقش شهید سلیمانی در وحدت جهان اسلام و آزادی قدس به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج و به میزبانی دانشگاه پیام نور کردستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید صادق حسینی روز سه شنبه در همایش نقش شهید سلیمانی در وحدت جهان اسلام و آزادی قدس که در دانشگاه پیام نور سنندج برگزار شد اظهار کرد: بهره گیری از آیات قرآن و شخصیت خود پیامبر الگوی همیشگی مسلمانان برای عزت و تعالی است.

وی افزود: بحث روی کسی است که جانش را در مسیر وحدت وقف کرده بود و بین اقوام مختلف وحدت ایجاد کرد.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان اظهار داشت: امروز استعمار سعی می‌کند اختلاف‌های قومی و مذهبی را در کشورهای اسلامی راه بیاندازد اما درک جامعه اسلامی در مقابل این توطئه‌ها پیروز خواهد شد.

سردار حسینی افزود: دین، قرآن، پیامبر، قبله، معاد، حب اهل بیت واحد همگی از عوامل وحدت بخش در بین مسلمانان است و باید بر آنها تأکید شود.

وی خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی جانش را برای وحدت اسلامی فدا کرد و عمل این شهید والامقام برگرفته از مکتب رسول الله (ص) بود.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان تصریح کرد: شهید سلیمانی کشورهای منطقه را از بعد عقیدتی، جهادی و ایمانی متحد کرد تا در برابر دشمنان ایستادگی کردند و درس واقعی وحدت را در آن مناطق دیدیم.

سردار حسینی افزود: شهید سلیمانی لشکری واحد از رزمندگان مسلمان تشکیل داد که از سرزمین‌های اسلامی دفاع کنند.

وی خاطرنشان کرد: عمق بخشی به اسلام و انقلاب در منطقه با تلاش‌های شهید سلیمانی تحقق پیدا کرد و نام و یاد وی در حافظه تاریخ باقی خواهد ماند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان تصریح کرد: ما در جهان اسلام نقاط مشترک زیادی داریم که این نقاط مشترک باید تقویت شود.

سردار حسینی افزود: امر مسلمانان به نقاط مشترک خودشان توجه کنند دست دشمنان را از منطقه قطع خواهند کرد.

یعقوب احمدی رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: وحدت به معنای شبیه شدن نیست بلکه همدل شدن برای هدفی مقدس که اعتلای اسلام و امت اسلامی است.

وی افزود: سردار سلیمانی وحدت را هم در اندیشه و هم در عمل نهادینه کرده بودند و شخصیت ایشان الگویی مثال زدنی در راستای وحدت بین مسلمانان است.

نظر شما