شناسهٔ خبر: 50250187 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

انواع مداد ابرو : کدام برای شما بهتر است؟

صاحب‌خبر - ابروی پر و زیبا تاثیر زیادی روی زیبایی چهره دارد. ابروهای پهن باعث می شود که چهره جوان تر و شاداب تر به نظر برسد و از سویی دیگر مرتب بودن ابروها جذابیت چشم ها را دو چندان می کند.  اگر ابروهایی کم پشت دارید یا این که به مرور زمان ابروهایتان دچار ریزش شده است یا برداشتن مداوم ابرو باعث شده ابروهایتان نازک شوند می توانید به سادگی و با استفاده از مداد ابرو ، دوباره ابروهایی پهن و زیبا داشته باشید. 
 
اگر تمایلی به هزینه های زیاد برای کاشت ابرو یا دردسرهای انواع تتو ابرو و میکروبلیدینگ ندارید می توانید به سادگی با استفاده از انواع مداد ابرو ، ابروهایتان را به رنگ و فرم دلخواه درآورید. 
خرید مداد ابرو کار ساده است ولی باید توجه داشته باشید که هنگام خرید مداد ابرو باید رنگ مو ، رنگ پوست و رنگ چشم خود را در نظر بگیرید. 
 
فرم ابرو تاثیر بسیار زیادی روی ظاهر صورت دارد بنابراین اگر ابروهای مرتب و پرپشتی ندارید خرید مداد ابرو درست به اندازه ریمل و سایه چشم ، اهمیت پیدا می کند.
از مداد ابرو علاوه بر پر کردن ابروها میتوانید برای پهن تر کردن ابروها ، بلند تر کردن قد ابرو یا دادن جلوه بیشتر به تاج ابرو استفاده کنید. 
 
در صورتی که میخواهید ابروهایتان حالتی طبیعی داشته باشد مداد ابرو را فقط روی موهای ابرو بکشید تا موها را ضخیم تر نشان دهد نه روی پوست زیر ابرو و جاهایی که به نظر خالی می رسند.
 

انواع مداد ابرو 

در ادامه مقاله انواع مداد ابرو را به شما معرفی می نماییم تا بتوانید متناسب با نیاز و سلیقه خودتان بهترین مداد ابرو را انتخاب کنید:
 

مداد ابرو مومی یا مداد سنتی ابرو

مداد ابرو مومی همان مدادهایی هستد که از قدیم مادرانمان برای پر کردن ابروهایشان یا کشیدن خط چشم استفاده می کردند. این مدادهای مومی یا واکسی شباهت زیادی به خط لب های مدادی دارند و تنها تفاوتشان در رنگ آن هاست. 



مداد انتخابی شما باید کم چرب و نرم باشد که رنگش پخش نشود. 
مداد مومی ساده تری نو کاربردی ترین نوع مداد ابرو است که به سادگی قابل استفاده هستند و میتوانید جاهای خالی ابرو را با این مداد ها پر کنید و سایه بزنید. 
 
هرچه فشار و تعداد دفعات کشیدن این مدادها روی ابرو بیشتر شود، رنگ ابرو تیره تر خواهد شد. در صورتی که میخواهید فرم ابرو ظاهر طبیعی تری داشته باشد و حالت سه بعدی بگیرید بلافاصله بعد از استفاده از مداد ابرو با حرکات کوتاه و سریع شانه ابرو ، ابروهایتان را در جهت دلخواه مرتب کنید. 
 

ماژیک ابرو

مداد ابرو ماژیکی یا ماژیک ابرو برای افرادی که ابروهای خیلی کم پشت یا خیلی روشن دارند مناسب است. سر ماژیک ابرو باید باریک  و ظریف و انعطاف پذیر باشد که پوست را اذیت نکند و بتوانید با خطوط ظریف در جهت خطوط ابرو ، به ابروهایتان فرم دهید و قسمت های خالی ابرو را پر کنید. 
 
کار با ماژیک ابرو آسان تر است و ماندگاری بیشتری دارد و باعث ایجاد چسبندگی موهای ابرو روی پوست یا به همدیگر نخواهد شد. 
استفاده از ماژیک ابرو به دلیل رنگ یکنواخت و عدم ایجاد سایه و ماندگاری بیشتر نسبت به مداد مومی، طرفدار زیادی پیدا کرده است.

 

مداد هاشور ابرو

مدار هاشور ابرو معمولا سری تخت و صاف دارد که برای کشیدن خط های باریک و پر کردن ابرو و قاب گیری اطراف ابرو بسیار مناسب است و ماندگاری نسبتا طولانی تری نسبت به مدادهای معمولی دارد. 
 

پودر ابرو

اگر می خواهید ابروهایتان حالتی طبیعی تر و سایه روشن داشته باشد می توانید به جای مداد ابرو از کیت پودر ابرو استفاده کنید و سپس ابروها را با ژل ابرو لیفت کنید تا جلوه زیباتری پیدا کند. 

 

راهنمای انتخاب رنگ مداد ابرو

ابروی خوشرنگ و مناسب باعث می شود زیبایی چشم ها بیشتر دیده شود. هنگام خرید مداد ابرو باید رنگ پوست و به خصوص رنگ موها را در نظر بگیرید تا تناسب بهتری به آرایشتان بدهید. 

مداد ابرو مناسب رنگ مو مشکی  و پرکلاغی

معمولا استفاده از مداد ابروی مشکی ، زیادی ابروها را بولد می کند و ظاهر خوشایندی ندارد بهتر است از انواع مداد ابرو قهوه ای متوسط تا تیره برای ابروها استفاده کنید.
اگر موهایتان به صورت طبیعی پر کلاغی است نیازی به ابروی روشن ندارید. ابروی مشکی تناسب بسیار عالی با موهای پرکلاغی شما دارد.
 

مداد ابرو مناسب رنگ مو قهوه ای 

همیشه باید مداد ابرو را 1 – 2 درجه روشن تر از رنگ مو قهوه ای انتخاب کنید. ولی اگر چشمانتان روشن است میتوانید از مداد ابرویی استفاده کنید که یک درجه تیره تر از رنگ موهایتان است ولی اگر چشمانتان تیره است انتخاب مداد ابرویی که یک درجه روشن تر از رنگ موها باشد بهتر است. 
اگر موی قهوه ای تان را لایت کرده اید بهتر است مداد ابرو را همرنگ با لایت استفاده کنید نه با زمینه.
 

مداد ابرو مناسب رنگ مو بلوند 

اگر موهایی بلوند یا هایلایت شده دارید نباید ابروها را زیادی روشن کنید، روشن بودن ابرو صورتتان را خسته و بی حال می کند. شما باید مداد ابرو را با تیره ترین بخش مو هماهنگ  کنید. تیره تر بودن رنگ ابرو نسبت به موها باعث میشود چشم ها جلوه بیشتری پیدا کنند.
اگر ابروهای روشنی دارید می توانید با استفاده از مداد ابرو رنگشان را تیره تر کنید ولی هرگز نباید از مداد ابرو خیلی تیره استفاده کنید چون باعث غیر طبیعی شدن ابروهایتان خواهد شد و جلوه خوبی نخواهد داست. همیشه هنگام انتخاب رنگ مداد ابرو ، باید از هماهنگی آن با رنگ پوستتان مطمئن شوید و یک تا دو درجه روشن تر از رنگ موها، رنگ مداد ابرو را انتخاب نمایید. 

 

مداد ابرو مناسب رنگ مو شرابی و بادمجانی

اگر موهایتان را شرابی یا بادمجانی کرده اید نیازی نیست ابروها را هم به همان رنگ درآورید. اگر رنگ مویتان تناژ سرد دارد ، مداد ابروی قهوه ای روشن استفاده کنید و اگر رنگ مویتان تناژ کرم دارد مداد ابروی قهوه ای تیره برایتان  بهتر است. 

 

مداد ابرو مناسب رنگ موی هویجی 

رنگ موی هویجی یا نارنجی رواج زیادی در کشورمان ندارد ولی در صورتی که چنین رنگ مویی دارید بهتر است از مداد ابروی تیره تر از رنگ مو مثل دودی یا مسی استفاده کنید. تیره تر بودن تناژ رنگ ابروهایتان باعث می شود چهره جذاب تری داشته باشید. 

برچسب‌ها:

نظر شما