شناسهٔ خبر: 50249955 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

‌افزایش کاشت درختان مصنوعی برای فریب پرندگان شکاری در گیلان

رقیه قدیمی

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: قاچاقچیان حرفه‌ ای با ‌کاشت درختان مصنوعی به منظور فریب و صید پرندگان مهاجر اقدام می کنند.

صاحب‌خبر -

ساسان اکبری‌پور در جمع خبرنگاران از تخریب و جمع آوری ۱۸۶تله زنده‌گیری پرندگان شکاری در نبرد بی امان با سوداگران و قاچاقچیان حرفه‌ای پرندگان شکاری در استان خبرداد.

وی افزود: هر ساله با آغاز فصل مهاجرت پرندگان، تعداد زیادی از پرندگان آبزی و کنار آبزی برای زمستان‌گذرانی در  تالاب‌ها، آبگیرها و پارک ملی خشکی-دریایی بوجاق کیاشهر فرود می‌آیند که متاسفانه قاچاقچیان حرفه‌ای همه ساله در این ایام با افزایش تله گذاری و کاشت درختان مصنوعی به منظور فریب و صید این گونه‌های با ارزش پرندگان اقدام می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان  گفت: امسال با توجه به شناسایی دقیق مناطق تخلف برای حفاظت از این پرندگان شکاری نظیر بالابان، بحری، شاهین و عقاب  در اقدام بموقع در حوزه مناطق تحت مدیریت استان بویژه پارک ملی بوجاق و تالاب بین المللی انزلی، تله های زیادی را جمع‌آوری کردیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان از دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف گزارش‌های خود را به نزدیک‌ترین اداره یا پاسگاه محیط بانی اطلاع دهند.

اکبری‌پور تاکید کرد: یگان حفاظت محیط زیست این آمادگی را دارد که به صورت  قاطع با متخلفان زیست محیطی برخورد کند.

انتهای پیام 

نظر شما