شناسهٔ خبر: 50249401 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

کمبود آرد نداریم/ خبازی های کرمانشاه ساعت کاری را رعایت کنند

رکنا: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: هیچگونه کمبود و کاهش سهمیه آرد براساس سرانه جمعیت استان نداشته و نخواهیم داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش رکنا از کرمانشاه، ماشالله ارویسی امروز در جمع اصحاب رسانه، در واکنش به برخی اظهارنظرها در خصوص کمبود آرد در استان و برخی مسائل حاشیه‌ای، اظهار داشت: مشکل کمبود آرد در استان نداریم.

وی ادامه داد: سهمیه آرد براساس استانداردهای که تعریف شده توزیع می‌شود و هیچگونه کمبود و کاهش سهمیه‌ای در کرمانشاه اتفاق نیفتاده و اگر بخواهیم برحسب مقدار توزیع آرد سنواتی در نظر بگیریم حتی یک کیلو هم کاهش سهمیه در استان نداشته‌ایم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه تصریح کرد: مصرف سرانه آرد استان براساس سرانه جمعیتی در نظر گرفته، مشخص است. در سنوات و ماه‌های گذشته به همان میزانی که توزیع داشته‌ایم الان هن آن را توزیع می‌کنیم و هیچگونه کاهش سهمیه نداشتیم که نیازمند افزایش سهمیه باشد.

ارویسی یادآور شد: در سنوات گذشته بعد از آزادسازی قیمت‌ها بحث نانوایان آزادپز مطرح شد و تناسبی که باید براساس سرانه جمعیتی یک خبازی احداث شود، رعایت نشد.

این مسئول اضافه کرد: هم اکنون ۲ هزار ۲۰۰ نانوایی در سطح استان داریم که ۲۰۰ واحد اضافه بر میزان استاندارد سرانه خبازی در استان‌های دیگر و استان کرمانشاه است.

وی در خصوص عدم رعایت ساعت کاری از سوی برخی واحدهای خبازی، بیان کرد: عدم رعایت ساعت کار و تعطیلی غیرمجاز توسط صنف خبازان طی ماه اخیر سبب صف‌های شلوغ شده، در حالی که هیچگونه کاهش سهمیه در سطح استان نداشته و نخواهیم داشت.

ارویسی در ادامه اشاره‌ای به بحث قاچاق آرد داشت و گفت: گزارشی از قاچاق آرد به خارج از کشور نداشتیم، ولی خارج شدن آرد از شبکه توزیع توسط تعدادی از خبازان را داریم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: اگر خبازی ساعت کار رعایت نکند و تعطیلی غیرمجاز داشته باشد، با توجه به تفاوت قیمت بین آرد یارانه‌ای ۱ (کیسه‌ای ۳۵ هزار تومان)، یارانه ۲ (کیسه‌ای ۵۰ هزار تومان) و آرد صنف و صنعت (کیسه‌ای ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تومان)، مطمئنا این انگیزه را دارد که از این اختلاف قیمت سوءاستفاده کنند.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

  • خودکشی یک مرد از طبقه 19 برج ستارخان بعد از قتل همسرش + فیلم خودکشی

    خودکشی یک مرد از طبقه 19 برج ستارخان بعد از قتل همسرش + فیلم خودکشی

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما