شناسهٔ خبر: 50249152 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

زیباترین سینمای جهان ۱۰۰ ساله می‌شود

سینمای توشینسکی در ۲۸ اکتبر صدمین سالگرد تاسیس خود را جشن می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تئاتر توشینسکی ( Tuschinski) یک سالن سینمای مشهور در شهر آمستردام هلند است که لقب زیباترین سینمای جهان را به خود اختصاص داده است و در ۲۸ اکتبر یکصدمین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد. توشینسکی در صدمین سالگرد تأسیس خود از فیلم‌های پرفروش مدرن و آثار کلاسیک برگزیده تجلیل قدردانی می‌کند. در واقع برای شناسایی شاخص صنعت فیلم هلند و آشنایی با بهترین نمونه‌های سبک هنری آوانگارد در معماری و طراحی دهه ۱۹۲۰ فرصت بهتری از این وجود ندارد.

سفری به تاریخ سینما در توشینسکی

به منظور گرامیداشت این سالگرد، سالن تئاتر توسینسکی از ماه ژوئن با نمایش یک فیلم معروف متفاوت هر هفته به تاریخ سینما سفر می‌کند. علاقمندان به سینما در اکتبر امسال می‌توانند از فیلم‌های روشنایی‌های شهر چارلی چاپلین، دوران مدرن و دیکتاتور بزرگ، La vita è bella به کارگردانی روبرتو بینیینی، فیلم Fight Club با بازی برد پیت و یا Delight Turkish and Soldier of Orange از پل ورهوفن لذت ببرند.

زیباترین سینمای جهان

مجله Time Out تئاتر توشینسکی را به عنوان زیباترین سینمای جهان در سال ۲۰۲۰ انتخاب کرده است. بنیانگذار و مؤسس این تئاتر، آبراهام توشینسکی ( Abraham Tuschinski)، یک تاجر محلی بود که آرزو داشت در همان روزها یک سینمای مجلل در آمستردام راه اندازی کند. معماری این مؤسسه توسط Hijman Louis de Jong و با تلفیقی از سبک‌های مختلف Amsterdam School، Jugendstil و Art Deco انجام شد.

فضای منحصر به فرد این سینما از دهه ۱۹۲۰ حفظ شده است. همچنین در سال‌های اخیر همه اتاق‌ها به حالت اولیه خود بازگردانده شده و نقاشی‌های دیواری اصلی " Pieter den Besten" که در آتش سوزی جنگ جهانی دوم از لین رفته بود، بازسازی شد.

در طول این سال‌ها، توشینسکی به نماد صنعت فیلم هلند تبدیل شده است و فیلم‌هایی نظیر Turkish Delight، Soldier of Orange و Twin Sisters در آنجا به نمایش گذاشته شد.

ژاک هواندروانگرز، مدیر شرکت فیلمسازی Pathé که مدیریت این سالن تئاتر را در ۲۵ سال گذشته بر عهده داشته است، در این مراسم گفت: " Pathé Tuschinski برای ما مایه افتخار است. معماری و فضای داخلی این بنای یادبود در طول قرن گذشته کاملاً حفظ شده است و شما به عنوان یک بازدید کننده با تکنولوژی امروز وارد دهه ۱۹۲۰ می‌شوید. "

وی افزود: "بازدید از توشینسکی پس از ۱۰۰ سال، یک تجربه منحصر به فرد است. ما همچنان به ایده‌های ابراهیم توشینسکی وفادار هستیم. عظمت تئاتر توسکینسکی را جشن می‌گیریم و این شکوه را برای بازدیدکنندگان خود در ۱۰۰ سال آینده حفظ خواهیم کرد. "

نظر شما