شناسهٔ خبر: 50248623 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

شهردار تهران در صحن شورای شهر مطرح کرد

هیچ کس از شورای شهر برای انتصابات به من فشار نیاورد / با هر تهدیدی کنار نخواهم رفت + فیلم

رکنا: شهرداری تهران به موضوع انتصابات اخیرا خود پرداخت و گفت: هرکس بخواهد به من برای انتصابات شهرداری توصیه کند، با دیواری سخت برخورد می کند. البته هیچکس از شورای شهر به من برای انتصابات فشار نیاورد. بنده با هر تهیدی کنار نخواهم رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش رکنا، علیرضا زاکانی ، شهردار تهران امروز با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران به برخی سوالات و تذکرات اعضای شورا و حواشی پیش آمده درباره انتصاب های اخیر خود پاسخ داد و درباره اقدامات خود در مدت زمان حضورش در شهرداری تهران توضیحاتی را ارائه کرد.

زاکانی در ابتدای صحبت هایش گفت: صحبت من کوتاه است و از معاونین خواهش کردم هر کدام سرفصل‌های کاری خود را در جلسه امروز بیان کنند. امروز یک ماه و نیم است که شهردار تهران هستم و در این مدت اساس این بود که در همکاری تمام با شورای شهر بتوانم روال‌ها و قاعده‌گذاری‌های را داشته باشم. چرا که آدم کار سلیقه‌ای نیستم و نه شهر و نه شورا می‌طلبند که کار سلیقه‌ای خود را به شهر تحویل کنیم.

شهردار تهران افزود: برای آینده یک افقی را ترسیم کردیم و گام به گام به سمت آن پیش خواهیم رفت. ابتدا باید شرایط خود را می‌شناختیم تا بدانیم در کجا ایستاده ایم. در آن ۲۶ روزی که بین محبت و لطف شورا برای انتخاب من قرار گرفت تا صدور حکم کافی بود تا تلاش کنم و شناختی نسبت به موضوعات شهر تهران داشته باشم.

او گفت: در آن ۲۶ روز علاوه بر اینکه با همه معاونین، روسای مناطق مسئولان نواحی و روسای سازمان‌ها جلسه داشتم و گوش شنوا بودم روالی را دنبال کردم ده کارگروه شکل گرفت که این کارگروه‌ها مکلف شدند وضع موجود را مبتنی بر واقعیت در جامعه و آینده مطلوب و نحوه انتقال و حرکت به سمت آینده مطلوب تبیین کنند.

او گفت: فاز شناخت تمام شد. در ابتدای شروع کار بزرگترین چالش ما مسأله حقوق و دستمزد بود و شهرداری طی دو سال و نیم گذشته همیشه تلاش می‌کرد بتواند حقوق و دستمزد را به موقع پرداخت کند. همت اصلی را بر این گذاشتیم که شرمنده کارمندان نشویم و به هیچ وجه خلاف نکنیم چرا که خط قرمز ما خلاف است.  با انتخاب معاون مالی و اقتصادی مسیر را اداره کردیم و ۲۸‌ام ماه کلیه پرداختی‌ها را داشتیم.

زاکانی گفت: دیگر دغدغه حقوق و دستمزد را نداریم و برخی می‌گفتند معجزه شده و گفتیم بله معجزه شده و آنچه اتفاق افتاده این است که نظم حاکم شده است.

او ادامه داد: همچنین جلسه‌ای را مبتنی بر ماده ۳۹ برنامه سوم برگزار و جدول برنامه‌های سه ماهه را بستیم. اتفاق بزرگ بعدی خزانه واحد بود که سال‌ها بود شهرداری جرات نمی‌کرد سمت این کار برود. از معاونین خواهش می‌کنم اگر کاری می‌کنند به مردم بگویند.

زاکانی گفت: با تمهیدات در یک نوبت ۱۲۰۰ حساب تبدیل به حساب خزانه واحد شد و شفافیتی در پرداخت‌ها ایجاد شد. در گذشته کارهایی صورت گرفت اما به دلیل‌عدم انجام کسورات قانونی هفته‌ای نبود که محکومیت‌های چند ده میلیاردی تجویز نشود. کار کارستانی کردیم و ریل‌گذاری بسیار خوبی برای آینده انجام شده است.

شهردار تهران در ادامه به موضوع انتصابات اشاره کرد و گفت: گام دوم مساله انتصابات در شهرداری بود. در موضوع انتصابات می‌توانستیم سلیقه‌ای برخورد کنیم و به این جمله اکتفا کنیم که حق شهردار است. این را نپذیرفتم و یک روالی را در نظر گرفتیم و مجرب‌ترین افراد در حوزه کانون ارزیابی را انتخاب و با ملاک و بسیار منطقی‌تر از مراحل قبلی شرایطی را گذاشتیم که خود آن الگو و مایه افتخار ما است.

شهردار تهران تاکید کرد: هیچ کس از شورای شهر برای انتصابات به من فشار نیاورد. عده‌ای آرزوهای خود را به ما تحمیل می‌کنند. اختلاف سلیقه حتما هست اما پادگان نیست که بگوییم بنابر دستور کار می‌کنیم. اینجا شورا است و کارکرد معلوم است. تا امروز تحت هیچ فشاری از طرف اعضای شورای شهر قرار نگرفتم. اطلاعات را گرفتم و به کانون ارزیابی می‌فرستادم و آن‌ها ارزیابی می‌کردند و نظر می‌دادند و دست به انتخاب می‌زدیم.

او ادامه داد: یکی از اشتباهات بزرگ گذشته این بود که اداره انتصابات را از استقلال خارج کرده بودند و باید اداره انتصابات داشته باشیم. در بحث انتصابات مدل ما کارستان بود. در هیچ یک از انتصاباتی که در کشور صورت می‌گیرد این مدل ارائه نشده و پیشرو‌ترین مدل در انتخاب است که در کشور پیاده شده است.

زاکانی گفت: جامعه خدمت و تلاش می خواهد. بنده با هر تهیدی کنار نخواهم رفت. از رسانه ها خواهش می کنم اخبار کذب را منتشر نکنند، این موضوع به نفع هیچکس نیست.

شهردار تهران در ادامه به مسأله کرونا اشاره کرد و گفت: سومین اقدام ناظر به موضوع کرونا بود. روزانه بیش از ۲۰۰ نفر در شهر فوت می‌شدند و به همین دلیل مسیری را در این زمینه دنبال کردیم.  این سه اقدام ماه اول بود.

زاکانی گفت: ما دیگر آرامش نخواهیم داشت در شهرداری و یکسره کار و تلاش و فعالیت می‌کنیم. حرکت ما در مسیر تنظیم برنامه تحولی و حرکت جدی برای شناخت چارچوب‌های بود که انجام و برنامه بعدی، برنامه دقیق برای شش ماه اول است که در دستور باشد. شهر شش ماه آینده در برخی از پارامترها متفاوت از شهر فعلی خواهد بود و این نکته مهمی است.

او افزود: دو ویژگی را نیز از هفته پیش آغاز کردیم که در مورد رسیدن فصل سرما و مشکلاتی است که ممکن است در شهر به وجود بیاید و در همین زمینه ارائه خدمات و نگهداشت شهر مسائلی مطرح و جمع‌بندی شد و کار خوبی هم در این بخش انجام خواهیم داد.

شهردار تهران گفت که کار جدی را در حوزه نگهداشت خواهیم داشت و افزود: در شهرداری کاملا واقفیم که باید چه گام‌هایی را برداریم و میزان کارکرد ما حتما چهره نمایی به خود خواهد گرفت و شهروندان تفاوت آن را خواهند دید.

او با اشاره به این که جامعه نیاز به خدمت و کار دارد گفت: در مسیر کار برگشت نداشتیم و اشکالات گذشته را داد نزدیم و با تحریکات برخی رسانه‌ها هم به این سمت نمی‌رویم از برخی رسانه‌ها می‌خواهیم که اخبار کذب را منعکس نکنند زیرا به نفع کسی نیست.

شهردار تهران همچنین با اشاره به احکامی که برای سه مشاور خود زده است گفت: پیش از این شهرداری ۱۵ مشاور داشت که غیرقانونی بود و ۹ مشاور باید انتخاب می‌شد که سازمان بازرسی ورود کرده بود و اصلاح شد. تا به امروز سه مشاور انتخاب کردم که مشاوران فرا معاونتی هستند و حوزه‌هایی را دنبال می‌کنند که از صبح تا غروب نیاز به کار و پیگیری دارد.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

  • خودکشی یک مرد از طبقه 19 برج ستارخان بعد از قتل همسرش + فیلم خودکشی

    خودکشی یک مرد از طبقه 19 برج ستارخان بعد از قتل همسرش + فیلم خودکشی

آیا این خبر مفید بود؟
0 1

نظر شما