شناسهٔ خبر: 50248420 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اساسنامه جدید انجمن اولیا و مربیان تدوین شد/ افزایش جایگاه خانواده‌ها در آیین‌نامه اجرایی مدارس

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان از تدوین اساسنامه جدید انجمن اولیا و مربیان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان در گردهمایی انجمن‌های اولیا و مربیان سراسر کشور که در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به جایگاه خانواده در نظام تعلیم و تربیت، اظهار کرد: در همه استان‌ها مراسم تجلیل از انجمن‌های برتر برگزار شده یا در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: یکی از ارکان نظام و تعلیم، خانواده است و برای اینکه تعامل بین مدرسه و خانواده شما شکل گیرد، انجمن اولیا و مربیان ایجاد شد.

عباسپور اضافه کرد: در همه نظام‌های آموزشی رابطه بین خانواده و مدرسه موضوع اساسی است و تلاش می کنیم در این هفته جایگاه خانواده در تعلیم و تربیت افزایش یابد. 

وی افزود: مطالبات خانواده‌ها از نظام و تعلیم و تربیت دستخوش تحول است و نیاز دارد در رویه‌های گذشته بازنگری کنیم. مشارکت تک بعدی و حداقلی، نگاه ابزاری به والدین است و بدون حمایت خانواده‌ها، امکان تحقق اهداف تعلیم و تربیت نخواهد بود. 

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان گفت:برای بهبود روش‌ها و جلب مشارکت حداکثری خانواده‌ها، آموزش و پرورش فعالیت‌های را شروع کرد که یک کار اساسی بازنگری در آیین‌نامه اجرایی مدرسه است که جایگاه انجمن و اولیا و مربیان تغییر اساسی داشت و ۱۶ بند به ۲۶ بند افزایش یافته است. 

وی از تدوین اساسنامه جدید انجمن اولیا و مربیان با همراهی نخبگان خبر داد و اظهار کرد: این اساسنامه در مراحل بررسی و تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش قرار گرفته است. با همه موانع و آسیب‌‌ها، انجمن اولیا و مربیان بازوی قدرتمند و توانمند برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

عباسپور با بیان اینکه انجمن اولیا و مربیان در دوران کرونا به کمک مدارس آمدند، گفت: این کمک هم در تأمین ابزار تحصیل و هم به عنوان معلم یار است. 

وی به فعالیت‌ها در دوره کرونا اشاره کرد و گفت: ۱۰ میلیون نفر از خانواده‌ها از آموزش مجازی استفاده کردند. ۲۰۰ هزار نفر از خدمات مشاوره استفاده کردند. ۶۰ دوره آموزشی پیش‌بینی شد. ۱۰ مرکز جامع آموزشی خانواده افتتاح شد.

انتهای پیام/

نظر شما