شناسهٔ خبر: 50247387 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

رونمایی از یک سیستم جدید هشدار دهنده آتش سوزی

معاونت حفاظت و پیشگیری از حریق سازمان آتش نشانی تهران با تاکید بر اهمیت کیفیت محصولات گفت: «با توجه به عملکردها و آزمایشات سازمان آتش‌نشانی محصولات داخلی کیفیت بالاتری از محصولات خارجی دارند. البته از لحاظ کمیت هنوز مشکل داریم و باید به تولید انبوه برسیم.»

صاحب‌خبر -

شرکت آشکارساز صنعت ایمنی از سیستم جدید اعلام حریق آدرس‌پذیر هوشمند خود با نام تجاری ویستا، در منطقه ویژه اقتصادی پیام رونمایی کرد.

این مراسم با حضور  مدیران ارشد سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران و مدیران شرکت‌های ایمنی و مهندسی حریق استان تهران برگزار گردید.

در ابتدای برنامه، مهندس مجتبی حاجتی ، رئیس هیئت مدیره شرکت آشکارساز صنعت ایمنی، درباره پیشینه و هدف این شرکت گفت: «شرکت آشکارساز صنعت ایمنی کار خود را از اوایل دهه 70 آغاز کرد و بالغ بر 20 سال در خدمات بازرگانی، فنی و مهندسی فعالیت داشته است. اما در اوایل دهه 90 با توجه به پیش بینی ها در خصوص شدت گیری تحریم ها و معضلات پیش رو در بحث واردات،  از سال 93 در منطقه ویژه اقتصادی پیام با احداث کارخانه ای مجهز و مدرن و جذب نیروهای دانش آموخته و جوانان با استعداد کشور شروع به فعالیت در عرصه تولید سیستم های هشدار دهنده آتش سورزی نمودیم.»

وی در ادامه بر لزوم خودکفایی و تولید محصولات داخلی سیستم‌های ایمنی تاکید کرد و افزود: "پس از عرضه سیستم های اعلام متعارف که مربوط به ساختمان های کوچک و متوسط میباشد اقدام به طراحی و تولید و اخذ استاندارد های ملی ایران برای سیستم اعلام حریق هوشمند آدرس پذیر که مربوط به ساختمان های بزرگ و بلند مرتبه میباشد نمودیم که امروز در حضور مدعوین رونمایی خواهد گردید و با کمال مسرت این نوید را می دهم که از امروز وابستگی کشور به واردات تجهیزات هشدار دهنده آتش سوزی در بخش صنعت ساختمان قطع شده است."

وی در ادامه با اشاره به اشتغال مستقیم 60 نفر و اشتغال غیر مستقیم 250 نفر در شرایط فعلی یادآور شد که پس از تکمیل طرح توسعه کارخانه فعلی و احداث فاز دوم کارخانه به لطف خداوند شاهد افزایش اشتغال مستقیم به 180 نفر خواهیم بود.

مجتبی حاجتی در پایان با اشاره به اینکه سازمان آتش نشانی تهران یکی از دستگاه های پیشرو در حمایت از تولید کنندگان داخلی بوده است دلیل رونمایی با حضور مدیران این سازمان را حمایت های بیدریغ و همه جانبه این عزیران دانست.

در ادامه برنامه، دکتر کامران عبدولی، سرپرست معاونت حفاظت و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی تهران با اشاره به نبود آیین‌نامه‌های ایمنی در سالیان قبل، گفت: « سازمان آتش نشانی در بحث‌های تجهیزات ایمنی بطور جدی و با رویکرد حمایتی ورود کرد، همانطور که می‌دانید تا پیش از سال 1395 تولیدات داخلی تجهیزات ایمنی حتی یک قلم هم وجود نداشت. اما به همت دوستان، ما اکنون در بحث محصولات اعلام حریق ، اطفاء حریق و مدیریت تخلیه دود شاهد حضور شرکت های داخلی بی شماری هستیم  که در سایت سازمان آتش‌نشانی ثبت گردیده  و درحال خدمات‌رسانی هستند.»

وی اضافه کرد: « در خصوص سیستم های اعلام حریق آدرس پذیر موضوع مهم این است که این نوع سیستم ها برای شناسایی دقیق محل وقوع حریق بسیار مهم بوده و امکان ارتیاط و هماهنگی با سیستم مانیتورینگ سازمان اتش نشانی را داشته و موجب می شود که سرعت کشف حریق بسیار سریع گردیده و در نهایت موجب کاهش زمان حضور نیروهای امدادی در محل گردد. »

معاونت حفاظت و پیشگیری از حریق سازمان آتش نشانی تهران با تاکید بر اهمیت کیفیت محصولات گفت: «با توجه به عملکردها و آزمایشات سازمان آتش‌نشانی محصولات داخلی کیفیت بالاتری از محصولات خارجی دارند. البته از لحاظ کمیت هنوز مشکل داریم و باید به تولید انبوه برسیم.»

در ادامه برنامه، مهندس رسول هلالی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان آتش‌نشانی تهران، درباره  تجهیزات ایمنی و بحث‌های آموزشی مرتبط با تاکید بر فرهنگ‌سازی در بحث آموزش مسائل ایمنی به‌ شهروندان دلایل عدم‌توجه مردم به این مسائل و تجهیزات ایمنی را چنین شرح داد: «با توجه به‌بررسی‌های ما دو دلیل برای عدم‌توجه شهروندان به مسائل و تجهیزات ایمنی وجود دارد. یکی بحث هزینه است که با توجه به‌تولیدات داخلی در آینده وضعیت خیلی بهتر خواهد شد و دومی اهمیت موضوع است که آموزش‌های مربوط به آن وظیفه همگی ما (تولیدکنندگان محصولات و اعضای سازمان‌ آتش‌نشانی) است.»

در ادامه این مراسم ، مدیران ارشد سازمان آتش‌نشانی تهران و مدیران شرکت‌های ایمنی و مهندسی حریق از از آزمایشگاه مورد تایید سازمان  ملی استاندارد در کارخانه ، واحد تحقیق و توسعه، خط تولید ، اتاق تست و بخش کنترل کیفی و بسته‌بندی شرکت آشکار‌ساز صنعت ایمنی بازدید نمودند.

در ادامه مهندس عبدولی به‌همراه سایر حاضرین از سیستم اعلام حریق آدرس‌پذیر هوشمند ویستا رونمایی نمود.

رئیس هیئت مدیره شرکت آشکار‌ساز درباره ویژگی‌های این سیستم اعلام حریق جدید گفت: «این دستگاه مطابق استاندارد های ملی ایران و منطبق با استاندرد EN54  اروپا طراحی و تولید گردیده است و قابلیت های فنی و کیفی آن بعضا از موارد مشابه اروپایی و آمریکایی حتی بیشتر بوده و سیستم توانایی پشتیبانی 254 قطعه در هر مدار حلقوی را داشته و مراکز با ظرفیت 1 تا 8 لوپ تولید میگردد.

همچنین صفحه نمایش دستگاه از نوع لمسی و قابلیت برنامه سیستم از طریق نرم افزار و یا از طریق صفحه نمایش دستگاه میسر مباشد و امکان گزارش گیری از عملکرد سیستم از طریق پرینتر نصب شده بر روی دستگاه وجود دارد. »

در پایان این مراسم حاضرین با بازدید از طرح توسعه کارخانه اول شرکت و همچنین فاز دوم کارخانه در حال احداث از برنامه های آتی شرکت نیز مطلع گردیدند و برسم یادبود و اقدام زیست محیطی  2 عدد نهال در کارخانه دوم کاشته شد.

نظر شما