شناسهٔ خبر: 50246803 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مردم محلات:

سازمان امور مالیاتی، مجلس را دور زده است

تهران- ایرنا-عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره عملکرد سازمان امور مالیاتی گفت: این سازمان قراردادهای منعقده با شرکت‌های خارجی را از مجلس مخفی نگه داشته است که قوه قضائیه باید به آن‌ها رسیدگی کند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز -سه شنبه-مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین نامه ای گفت: بر اساس اصل ۷۷ قانون اساسی تمام قراردادها باید در مجلس مطرح و بررسی شود، برخی مجلس را دور زدند و با شرکت‌های خارجی از جمله شرکت‌های کانادایی و فرانسوی قراردادهایی را منعقد کردند که به مجلس نیاوردند.

نماینده مردم محلات با اشاره به تخلف دولت قبل افزود: در دولت قبل ۴.۵ میلیون یورو قرارداد بسته شده اما این موارد به مجلس ارائه نشده، نکته دیگر براساس اصل ۵۲ و ۵۳ می بایست اعتباراتی که اخذ شده را در محل موردنظر هزینه کنند اما این اعتبارات را در جای دیگر هزینه کردند.

سلیمی تصریح کرد: محل هزینه اعتبارات باید مشخص شود و این از خلاءهای گزارش بسیار خوب کمیسیون اقتصادی از عملکرد سازمان امور مالیاتی است.

وی گفت: کسانی که موضوعاتی مثل محرمانگی را پیش کشیدند همه این مسائل در دولتشان محرمانه بود از جمله قرارداد توتال. اصل دولت قبل محرمانه بوده و آن‌ها دیگران را متهم می‌کنند، مردم بدانند همین مسائل مرتبط با سازمان امور مالیاتی که آقایان دولت محرمانه می‌شمردند و  از مجلس مخفی می کردند با پیگیری‌های جدی کمیسیون اقتصادی روشن شده است.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس در پاسخ به اظهارات این نماینده، گفت: قوه قضائیه در رسیدگی به همه موارد اعلامی که قابل پیگیری است اقدام کند.

نظر شما