شناسهٔ خبر: 50246619 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در آغاز معاملات امروز

رشد ۳۳۵۳ واحدی شاخص کل بورس

چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد ۳۳۵۳ واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و ۴۴۰ هزار واحدی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (سه شنبه 27 مهر) چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 3353 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 440 هزار واحدی آغاز شد. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد، فملی، شپنا، خودرو، شفن، شبندر، حکشتی به ترتیب با 658، 499، 341، 210، 197، 167 و 150 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای كالا - بورس كالاي ايران، فاسمين - كالسيمين‌، فسبزوار - پارس فولاد سبزوار، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌، كيمياتك - آريان كيميا تك، شپنا - پالايش نفت اصفهان و خزر - فنرسازي‌زر در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، امروز (سه شنبه 27 مهر) شاخص کل فرابورس با رشد 17 واحدی در ارتفاع 20 هزار و 324 واحد قرار گرفت. صبح امروز نمادهای توسن - توسعه سامانه ي نرم افزاري نگين، غگيلا - شيرپاستوريزه پگاه گيلان، فرابورس - فرابورس ايران، فجهان - مجتمع جهان فولاد سيرجان، مديريت - س. و خدمات مديريت صند. ب كشوري، كمرجان - بازرگاني و توليدي مرجان كار و كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

 

این در حالی است که روز گذشته (دوشنبه 26 مهر) سومین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 2220 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 433 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۸۵۴ واحدی معادل ۰.۰۶ درصد به یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۹۶۳ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۱۲ واحدی معادل ۰.۰۶ درصد به رقم ۳۵۷ هزار و ۶۲۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۴۳۴۷ واحدی، عدد ۳۹۳ هزار و ۹۶۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۷۴۱ واحدی به رقم ۲۴۸ هزار و ۴۸۵ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۵۴۲ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۳۰ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۱۸۸ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۷۹ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۹۴۲۱ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۸۱۰ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشته نمادهای شپنا، فملیف فولاد و شبندر به ترتیب با 605، 298، 291 و 267 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح روز گذشته نمادهای شپنا - پالايش نفت اصفهان، فسرب - ملي‌ سرب‌وروي‌ ايران، كيمياتك - آريان كيميا تك، فسبزوار - پارس فولاد سبزوار، فاسمين - كالسيمين‌، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ و خنصير - مهندسي‌نصيرماشين‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش روز گذشته نمادهای معاملاتی فملی، شاراک، کچاد، شخارک، جم و ومعادن با بیشترین افزایش ، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شپنا، پارس و کالا، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. همچنین بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد وایران(لیزینگ ایرانیان) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای فاسمین، خکمک، فرآور و کپشیر بود. همچنین نماد معاملاتی تکشا(گسترش‌صنایع‌وخدمات‌کشاورزی‌) با ۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای کدما، ثشرق، وآذر و سیلام قرار گرفتند و  معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۵۶۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۱۷ هزار و ۶۰۸ نوبت معامله و به ارزش ۵۶ هزار و ۷۲۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

پایان پیام/50

نظر شما