شناسهٔ خبر: 50245668 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

روایت نماینده گرگان از استخدام‌های غیربومی استانداران گذشته گلستان

نماینده مردم گرگان و آ‌ق‌قلا در مجلس شورای اسلامی درباره بومی بودن و یا غیربومی بودن‌استاندار آینده گفت: استان گلستان تجربه تلخی از بکارگیری نیروهای غیربومی در استان و بدنه استانداری دارد.

صاحب‌خبر -

رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان با بیان اینکه هر چه استاندار آینده بیشتر نسبت به ظرفیت‌های استان شناخت داشته باشد رشد و توسعه در زمان کوتاه‌تری محقق خواهد شد به بیان مهمترین ویژگی‌های استاندار آینده پرداخت و اظهار کرد: مهمترین ویژگی استاندار جدید داشتن توانمندی بالا و شناخت همه پتانسیل‌های استان در حوزه های‌ مختلف صنعت، کشاورزی، گردشگری و غیره است.

وی با اشاره به اقدامات مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی برای معرفی چهره‌های توانمند برای استانداری تصریح کرد: استاندار باید در راستای سند آمایش سرزمینی و توسعه استان قدم بردارد و مجمع نمایندگان سه نفر از افراد بومی استان که چنین‌ ویژگی‌ها را داشتند به وزارت کشور معرفی کرده است.

نماینده مردم گرگان و آققلا در مجلس شورای اسلامی با بیان‌ اینکه استان گلستان جزو پنج‌ استان محروم کشور است، خاطرنشان کرد: استان گلستان با همه سرسبزی و ظرفیت کشاورزی جزو پنج‌ استان محروم کشور بوده و در حوزه تخصیص اعتبارات و سرانه درآمدهای اقتصادی مردم نیز در رتبه‌های آخر در سطح کشور قرار دارد.

* سرمایه‌گذاران در کنار دولت برای توسعه کشور همکاری کنند/ مصوباتی در سفرهای استانی به تصویب برسد که قابلیت اجرا داشته باشد

سنگدوینی گفت: دولت به لحاظ مالی توان انجام بسیاری از کارها را نداشته و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در راستای توسعه کشور باید در کنار دولت‌ جدید باشند.

وی با اشاره به اقدامات خوب دولت سیزدهم آیت‌الله رئیسی  برای حضور در بین مردم و آغاز سفرهای تعطیل شده استانی هیات دولت به استان‌های کشور ادامه داد: سفرهای استانی رئیس جمهور سبب استفاده از همه استعدادها و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان‌ها در راستای توسعه خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژری مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم که مصوباتی در سفرهای استانی به تصویب برسد که اولا قابلیت اجرا را داشته باشد ثانیا پیگیری لازم از سوی مدیران استانی و وزارتخانه‌های مربوطه برای تحقق آن با جدیت بکار گرفته شود.

سنگدوینی با اشاره به ظرفیت خوب سرمایه‌گذاران در کشور بیان کرد: در شرایط کنونی دولت توان مالی خوبی ندارد و سرمایه‌گذاران‌ داخلی و خارج از کشور باید برای توسعه در بخش مختلف در کنار دولت جدید قرار گیرند که لازم این کار این است که امنیت سرمایه‌گذاران توسط دولت فراهم شود.

* گلستان ضربه شدید و تجربه تلخی از بکارگیری نیروهای غیربومی در استان و بدنه استانداری دارد/ گلستان آزمایشگاه نیروهای غیربومی تبدیل شده است

وی درباره بومی بودن و یا غیربومی بودن‌استاندار ابراز کرد: استان گلستان ضربه شدید و تجربه تلخی از بکارگیری نیروهای غیربومی در استان و بدنه استانداری دارد و هر زمان که نیروی غیربومی در بدنه استان وارد شده‌‌اند سبب شده تا استخدام نیروهای غیربومی در دستگاه‌های اجرایی بالادست تا پایین‌ترین ادارات افزایش پیدا کند، به تعبیری استان گلستان آزمایشگاه نیروهای غیربومی تبدیل شده است به‌همین‌دلیل تلاش داریم تا افراد بومی و توانمند را در بدنه مدیریتی دستگاه‌های اجرایی استان انتخاب کنیم.

نماینده مردم‌ گرگان و آققلا در مجلس شورای اسلامی درباره برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر تمام هم‌وغم و اولویت کاری نمایندگان فقط صرف عزل و نصب‌ها شده و امورات دفاتر نمایندگان برای انتخاب استاندار آینده تعطیل شده است، گفت: اینکه در فضای مجازی شایع شده که نمایندگان‌مجلس شورای اسلامی کار خود را تعطیل کرده و فقط به انتخاب استاندار اکتفا کردند صحت ندارد، مجمع نمایندگان استان در کنار برنامه‌های کاری خود تلاش دارد تا فردی که شایستگی و توانمندی مدیریت استان را داشته انتخاب کند.

سنگدوینی ادامه داد: برای نمونه در حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا در سه روز آخر هفته گذشته به اتفاق دکتر منتظری نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی طبق هفته‌های گذشته در برنامه «کاروان خدمت» با همراهی فرماندار گرگان، مدیران کل بنیاد مسکن، برق و مخابرات استان در روستای «سلطان‌آباد» حاضر شد‌ه‌اند.

وی همچنین برنامه‌ ملاقات عمومی و دیدار چهره به چهره  با مردم شریف حوزه انتخابیه نیز برگزار شده‌ است، گفت: همچنین برای بررسی مشکلات روستای «رستم‌کلاته» در جلسه در محل روستا موضوع آسفالت مسیر اصلی روستا، اتمام اجرای طرح هادی و سایر پروژه نیمه‌تمام بنیاد مسکن، نصب مخزن هوایی آب، انتقال آب با لوله به زمین‌های کشاورزی، رفع مشکل آنتن‌دهی روستا، احداث زمین ورزشی، تکمیل انشعابات گاز با حضور اهالی و اعضای شورای اسلامی روستا مطرح شد و مقرر شد با هماهنگی دستگاه‌های متولی برای رفع آنها برنامه‌ریزی و اقدام شود.

انتهای پیام/۲۳۰۷

نظر شما