شناسهٔ خبر: 50245143 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شتاب هوشمندسازی صنعت حمل‌ونقل/حمایت از ۲۵ طرح فناورانه در حوزه راهداری

در یک همکاری مشترک، نقشه راهی برای هوشمندسازی صنعت حمل‌ونقل تعریف شده است که این نقشه راه همکاری‌ها را زیر یک سقف می‌آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای اجرایی شدن اهداف خود در حوزه هوشمندسازی حمل‌ونقل، به دنبال هم‌افزایی تلاش‌ها و برنامه‌ها است. این همکاری‌ها با نهادهای مرتبطی چون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و دفتر مطالعات راهبردی در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای منجر به تعریف نقشه راهی برای این حوزه شده است.

در این نقشه راه شناسایی دیگر بازیگران این حوزه نیز دیده شده‌اند تا همه ظرفیت‌های موجود در زمینه هوشمندسازی حمل‌ونقل در کنار یکدیگر قرار گیرند و برای تسریع اهداف مدنظر با یکدیگر همکاری کنند.

جلال موسوی، معاون اجرایی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به این مطلب، گفت: برای هوشمندسازی این حوزه با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همکاری می‌کنیم. این همکاری‌ها منجر به برگزاری رویدادی فناورانه نیز شد تا ایده‌ها ارائه و به نیاز صنایع متصل شود.

وی افزود: در این رویداد ۲۵ طرح فناورانه برای پاسخ به چالش‌های حوزه راهداری انتخاب شد. بر همین اساس یک همکاری مشترک میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شکل گرفت و مقرر شد معاونت علمی و فناوری از این طرح‌ها حمایت ویژه داشته باشد.

به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاون اجرایی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: طرح‌ها می‌تواند پاسخی درست و فناورانه به نیازهای صنعت حمل و نقل و هوشمندسازی این صنعت کاربردی در کشور باشد.

انتهای پیام

نظر شما