شناسهٔ خبر: 50244929 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

همکاری ترکمنستان و سازمان ملل برای مبارزه با تروریسم

وزیر امور خارجه ترکمنستان با معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس دفتر مبارزه با تروریسم این سازمان به صورت ویدئو کنفرانس گفت وگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «رشید مرداف» نایب رئیس کابینه وزیران و وزیر امور خارجه ترکمنستان با «ولادیمیر ورونکوف» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس دفتر مبارزه با تروریسم این سازمان به صورت ویدئو کنفرانس گفت وگو کرد.

در جریان این گفت و گو، طرفین به ماهیت سازنده همکاری استراتژیک بین ترکمنستان و سازمان ملل متحد در زمینه‌های مختلف اشاره کردند.

طرف ترکمنستان با قدردانی از فعالیت‌های سازمان ملل، قصد خود را برای توسعه همکاری با این دفتر برای محقق شدن هر چه بیشتر استراتژی جهانی مبارزه با تروریسم در آسیای مرکزی اعلام کرد.

در این دیدار تعامل دوجانبه و اشکال همکاری استراتژی جهانی مبارزه با تروریسم سازمان ملل به تفصیل مورد بحث و اقدامات مهم دولت ترکمنستان در این راستا مورد تاکید قرار گرفت.

سرپرست وزارت خارجه ترکمنستان با حمایت از نقش مرکزی سازمان ملل متحد در تحکیم تلاش‌های بین المللی برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی، توسعه ابزارهای حقوقی بین المللی جدید برای مقابله با تهدیدات در حال ظهور ، به ویژه جرایم سایبری و چالش‌های امنیت اطلاعات بین المللی تأکید کرد که بیانیه «عشق آباد» در سال  2011 و برنامه اقدام مشترک در مبارزه با تروریسم در آسیای مرکزی پایه و اساس سازگاری استراتژی جهانی مبارزه با تروریسم سازمان ملل متحد در منطقه است.

طرفین به ویژه بر اهمیت قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد تحت عنوان «نقش مرکز منطقه‌ای دیپلماسی پیشگیرانه برای آسیای مرکزی» که به ابتکار ترکمنستان تصویب شد، تأکید کردند.

در این ملاقات، طرفین بر موفقیت فعالیت‌های مشترک دفتر مبارزه با تروریسم سازمان ملل متحد و مرکز منطقه‌ای دیپلماسی پیشگیرانه در توسعه برنامه اقدام برای اجرای استراتژی ملی ترکمنستان برای پیشگیری از افراط گرایی خشونت آمیز و مبارزه با تروریسم برای 2021-2024 که در دسامبر 2020 تصویب شده بود، تاکید کردند که در حال حاضر با موفقیت اجرا می‌شود.

در بخشی از این نشست، رئیس دفتر مبارزه با تروریسم سازمان ملل متحد برای شرکت در کنفرانس بین المللی «سیاست‌های صلح و اعتماد سازی؛ مبنای امنیت بین المللی، ثبات و توسعه» که در 12 دسامبر 2021 در پایتخت ترکمنستان برگزار می‌شود، دعوت شد.

همچنین خاطرنشان شد که این مجمع بین المللی به یک کمپین بزرگ برای تقویت فرهنگ صلح و اعتماد در روابط بین المللی که توسط ترکمنستان آغاز شده است، تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/ح

نظر شما