شناسهٔ خبر: 50244032 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

واکنش مربی تیم ملی والیبال به تبعیض‌ها/ طلوع‌کیان: نه قرارداد داریم، نه بیمه

مربی تیم ملی والیبال کشورمان نسبت به رفتار متناقض فدراسیون با مربیان داخلی و خارجی واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

علیرضا طلوع‌کیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد عملکرد تیم ملی والیبال کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا و کسب مدال طلا در این دوره از مسابقات اظهار داشت: در ابتدا باید بگویم که ما با تغییراتی که در ترکیب تیم ایجاد کردیم توانستیم میانگین سنی تیم ملی را از 29 سال به 24 سال برسانیم. با این شرایط می‌توان آینده نگری بهتری داشت و برنامه‌‌ریزی بلند مدت انجام داد. 

وی ادامه داد: قهرمانی ایران در ژاپن و شکست 3 بر صفر در فینال باعث تغییر ناکاگائیچی، سرمربی ژاپن تیم ملی ژاپن شد. آنها میزبانی گرفته بودند که قهرمان شوند و طبق برنامه هم تا فینال با ایران روبرو نشدند، اما تیم ملی به قدری مسلط و منسجم کار کرد که جای هیچ حرف و حدیثی باقی نماند، اما نکته مهم این است که برای مسابقات سال آینده و بازی‌های آسیایی تیم ملی چین خطرناک‌ترین حریف ایران است. باید از حالا حواس‌مان به این امر باشد تا غافلگیر نشویم.

مربی تیم ملی والیبال کشورمان با بیان اینکه بازیکنان ایرانی شایستگی خود را به آسیا نشان دادند، گفت: همدلی بازیکنان مثال زدنی بود و غیرت در تیم موج می‌زد. برخی بازیکنان با وجود آسیب دیدگی تمایل به کمک کردن داشتند و در زمین عرق می‌ریختند. این در حالی است که در سال‌های اخیر بارها دیده بودیم برخی بازیکنان با کوچکترین آسیب دیدگی به استراحت می‌پرداختند.

طلوع‌کیان عنوان کرد: خوشبختانه هماهنگ‌ترین و منظم‌ترین کادر فنی را داشتیم که همه در کار خود متخصص بودند و در راس آن بهروز عطایی مدیریت عالی داشت. در بحران عدم نتیجه‌گیری، ملی‌پوشان را با روحیه‌های آشفته تحویل گرفتیم و با دست خالی قهرمان آسیا شدیم. کمبود کم نداشتیم، اما سوختیم و ساختیم تا یک بار برای همیشه به همه اثبات شود که ایرانی‌ها هم  می‌تواند دست به کارهای بزرگ بزنند. الان فدراسیون‌والیبال، کمیته المپیک و وزارت ورزش باید همان نگاهی که به مربیان خارجی داشتند را به مربیان ایرانی داشته باشند.

وی با بیان اینکه حمایت از مربیان ایرانی در حد حرف است، افزود: متاسفانه مربیان ملی نه قراردادی دارند و نه بیمه! آنها مجانی کار می‌کنند، این در حالی است که مسئولان به پای مربیان خارجی ارز می‌ریختند و این رویه اصلاً صحیح نیست. مربیان ایرانی نیاز به حمایت مادی و معنوی دارند. ما در دوره گذشته قهرمان جوانان جهان شدیم و قول پاداش ویژه به ما دادند، اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

مربی تیم ملی والیبال کشورمان اظهار داشت: نباید به گونه‌ای باشد که مسئولان فقط پُز قهرمانی را به مقام‌های بالا دستی و مردم بدهند و برای ورزشکاران و مربیان قدمی برندارند. در دیدار سال گذشته با رهبری، رئیس وقت فدراسیون به دنبال عکس گرفتن با مقام معظم رهبری بود که البته موفق هم شد و جالب‌تر اینکه وی قهرمانی تیم جوانان را به حساب عملکرد خود می‌گذاشت! پاداشی که رهبر انقلاب برای تیم درنظر گرفته بودند تنها به 12 بازیکن و یک مربی رسید و سایر اعضای کادر فنی رنگ پاداش را ندیدند.

طلوع‌کیان گفت: تیم ملی بزرگسالان نیاز به برنامه‌ریزی طولانی مدت دارد و باید طبق برنامه عمل کند. برای رسیدن به هدف نهایی که المپیک 2024 پاریس است باید دست کادرفنی باز باشد و برخی تورنمنت‌ها جنبه تدارکاتی داشته باشد تا همه بتوانند در تیم ملی خود را محک بزنند و در نهایت با شایسته سالاری بهترین‌ها انتخاب شوند.

انتهای پیام/

نظر شما