شناسهٔ خبر: 50242723 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

هشتاد میلیون نفر از خانواده‌ی شکور بخواهیم از آرمان بگذرند

صاحب‌خبر -

یک وکیل فعال حقوق کیفری، با نقد نامه‌ی وکلای آرمان عبدالعالی، با اشاره به بیانیه‌ی پدر آرمان، تاکید کرد: اگر هشتگ جواب می‌دهد هشتگ ما امروز فقط خانواده‌ی بزرگ و عزیز شکور باشد ولاغیر.

نعیم رضا نظامی چهارمحالی نعیم رضا نظامی چهارمحالی

نعیم‌رضا نظامی چهارمحالی، وکیل دادگستری، با اشاره به زمان جدید تعیین شده برای اجرای حکم قصاص آرمان عبدالعالی، به انصاف نیوز گفت: ما چهارشنبه‌ای خواهیم داشت که می‌توانیم در آن بخشش را متعالی کنیم. ما به چهارشنبه‌ زیبا فکر کنیم. ملت بزرگ ایران برای نجات این بچه تلاش کنند.

او با تاکید بر این که پیرو نامه‌ی درخواست تعدادی از وکلا سابق و فعلی آرمان، پدرش بیانیه‌ای را منتشر کرده آنرا به‌شدت اقدام خوبی دانست و به سیر طولانی پرونده از سال ۹۲ تاکنون اشاره کرد و گفت: انتشار نامه‌ی وکلای قبلی و فعلی در این فرصت فوق بحرانی وضعیت را سخت می‌کرد. خانواده‌ی محترم غزاله، روزهای به‌شدت سخت و دشواری را گذرانده‌اند. کار وکالت شرایط خاصی را دارد، تمام وکلای دادگستری تکلیف دیگری هم دارند که برقراری صلح و سازش است.

نظامی چهارمحالی با تاکید بر این که در پرونده‌های جنایی کیفیت به‌شدت متفاوت است چون ورود برای گفت‌وگو سخت است و نوع گفتمان طرفین و نحوه‌ی دفاع می‌تواند بر آلام بیافزاید، افزود: در پرونده غزاله شکور مسایلی وجود داشت که بر آلام خانواده مکررا اضافه کرده است. منتشر شدن این نامه دلنگرانی‌های ما را خیلی زیاد کرد. این بیانیه‌ی اخیر پدر آرمان می‌تواند آن فشاری که دیروز با آن نامه ایجاد شده بود را بکاهد.

دستان پرتوان خانواده‌ی شکور

او می‌گوید: ادعای دیده شدن آن دختر خانم در حالی مطرح شده که پرونده‌اش تحت عنوان قتل عمد در جریان بوده و خود محکوم و خانواده‌اش به روند رسیدگی تمکین کرده‌اند و حالا همه‌ی نگاه‌ها به سمت دستان پرتوان این خانواده است که در مسیر ایجاد عشق و زندگی ، اتفاقی زیبا خلق نمایند و بتوانند به درجات دختر متوفایشان بیافزایند.

نظامی چهارمحالی با اشاره به نگاه برخی رسانه‌های خارج کشور به این پرونده گفت: در این شرایط به این حرف‌هایی که از بیرون زده می‌شود نباید توجه کرد. همانطور که در بیانیه‌ی پدر آرمان آمده، همه‌ی مردم باید یکصدا تقاضا و دعا کنند که خانواده‌ی محترم شکور، این مادر گرام و پدر عزیز، بیایند و این کار بزرگ و شایسته را انجام بدهند.

او ادامه داد: واقعا مسئولان دستگاه قضایی تلاش کردند، بنده و تعدادی از عزیزانی که در زمینه صلح و سازش سال‌هاست کار می‌کنند از جمله خانم افسون علیمرادیان، آقایان شاهد حلاج، حامد خسروشاهی، به‌خوبی می‌دانیم که در این لحظات خیلی حساس همه باید از ساحت خانواده‌ی محترم شکور که ذی‌حق هستند و توان اجرا به آنها سپرده شده است و نگاه‌ها به دست‌های این عزیزان است، درخواست کنیم که دوباره زندگی ببخشند.

نظامی چهارمحالی با بیان اینکه رسانه‌های برون مرزی در این ماجرا در حال کوبیدن آب در هاون هستند»، گفت: ما به مراحل قضایی در مقام اخذ رضایت کاری نداریم ؛ اما در آن زمانی که امید به گرفتن نتیجه هست اینکه مجددا ادعا شود غزاله در زاهدان دیده یا فردا بگویند در کرمانشاه دیده شده است، فقط باعث می‌شود که تلاش برای رقم زدن کاری بزرگ توسط خانواده معظم شکور متاسفانه بسته شود.

او افزود: کاش وکلای محترم تنظیم کننده این نامه! این کار را لااقل چهار ماه پیش می‌کردند؛ نمی‌شود در دوشنبه‌ی هفته‌ی پیش که آرمان را برای اجرا برده بودند و بعد متوقف شد، وکلا حالا این فرض را مطرح کنند که هفته‌ی گذشته غزاله شکور در زاهدان زنده بوده و حتی لوکیشنی را مشخص کنند! یک لحظه خود را در جای آن مادر عزیز چشم به راهی بگذارند که هشت سال است چشم‌اش به در است و فضای رسانه‌ای و جوی خاص علیه این خانواده شریف ایجاد شده است.

نظامی چهارمحالی معتقد است: این نامه بنیانش واقعا ویران کننده‌ی یک چیزی است که بسیار شکننده است. و آن قلب بزرگ و مهربان پدر و مادر غزاله است . ما به این قلب نیاز داریم که بسیار شکننده و حساس است، بلوری است که به جهت آلام این هشت سال سخت و سرد فرو می ریزد. ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که کار زیبای بخشش در این شرایط مسموم آفریده شود. ما نیاز داریم به آفریده شدن و رقم خوردن یک کار فوق العاده زیبا، که به جای هشتک آرمان را اعدام نکنید باید هشتگ سازی به سمت این برود که همه در راستای حمایت و دفاع از جایگاه خانواده‌ی بزرگ شکور باشد و باید بزرگی این خانواده برای همه‌ی دنیا ثابت شود. ما می‌توانیم همه با هم این فضا را ایجاد کنیم که خانواده‌ی شریف شکور بتواند آن موقعیتی که برایش بوجود آمده و امتحان بزرگی که پیش پایش قرار گرفته با این گذشت که کار بسیار خاص و زیبایی است و در قرآن کریم و احادیث و روایات بر آن تاکید شده را امروز و در این لحظات باقیمانده از خانواده‌ی مهربان شکور تمنا کنیم.

این وکیل دادگستری که در جریان تلاش‌های صورت گرفته جهت صلح و سازش در این پرونده بوده است، می‌گوید: در دادسرای جنایی تهران سرپرست دادسرا جناب آقای دکتر شهریاری بارها و بارها برای این پرونده و امثال آن وقت گذاشته و تلاش کرده که بتواند رضایت را تحصیل کند. خدایی نکرده فردا اگر روزگار و تقدیر جور دیگری رقم خورد، تلاش‌هایی که صورت گرفته به‌خاطر جو رسانه‌ای مسموم نباید فراموش شود. برای این کیس خاص هم تلاش‌های زیادی انجام شده است. اما اگر تقدیر چیز دیگری بود نباید خسته شد؛ البته امیدواریم که خانواده شکور کاری کنند گلستان.

او افزود: آرمان‌های دیگری هم محتمل است که در آینده تکرار شود. بستر صلح و سازش باید گسترش پیدا کند. گمانه‌زنی و تیتر زرد و جوسازی‌ها در این لحظات کمک کننده نیست.

انتهای پیام

نظر شما