شناسهٔ خبر: 50242252 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

امیرعبداللهیان اعلام کرد

محسن رضایی: آماده برنامه‌ریزی برای اجرای نقشه ۲۰ ساله با ونزوئلا هستیم

خبرگزاری ایسنا

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه ایران و ونزوئلا تصمیم دارند همکاری‌های اقتصادی خود را در یک مسیر روشن ادامه دهند،گفت:تهران و کاراکاس ثابت کردند که اراده ملت‌ها بالاتر از اراده ابرقدرت‌هاست و همکاری دو کشور می تواند الگویی برای کشورهای دوست باشد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور بعد از ظهر دوشنبه در دیدار «فلیکس پلاسنسیا گونسالس» وزیر امور خارجه ونزوئلا با بیان اینکه امروز زمان آن است که دولت و ملت ونزوئلا نشان دهند همانطور که در عرصه مقاومت توانمند بودند، در عرصه سازندگی و اقتصاد نیز توانمند هستند، گفت: ایران همانگونه که در مرحله مقاومت کنار شما ایستاد، در عرصه سازندگی و پیشرفت اقتصاد نیز کنار شما می‌ایستد.

رضایی با تاکید بر اینکه دو کشور آمادگی دارند در مرحله سازندگی هم گام‌های بلندی در کنار هم بردارند،گفت: جمهوری اسلامی ایران علاقمند به ارتقای سطح تعاملات خود با ونزوئلا در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی، ساخت پالایشگاه و مجتمع پتروشیمی، استخراج نفت، تولید فولاد و سایر عرصه‌های صنعتی و معدنی است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکایی‌ها به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند، گفت: راه نجات ملت‌های ما همکاری کشورهای دوست با یکدیگر است و مطمئنا با ادامه این راه می‌توانیم از مشکلات و موانع عبور کنیم.

«فلیکس پلاسنسیا گونسالس» وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار با بیان اینکه دو دولت متعهد به حمایت از یکدیگر در عرصه بین‌المللی هستند،گفت: توافق برای برگزاری نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور قبل از پایان سال جاری میلادی از مهمترین دستاوردهای این سفر است.

وزیر امور خارجه ونزوئلا افزود: شخصا پیگیر اجرای توافقات و توسعه روابط دو کشور خواهم بود و بزودی نتایج آن را خواهیم دید.

نظر شما