شناسهٔ خبر: 50241902 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کاروانسرای دهدشت در انتظار ثبت جهانی یونسکو

مریم پیروزان

مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاروانسرای دهدشت را یکی از کاروانسراهای درجه یک و مهم به لحاظ تاریخی عنوان کرد و گفت: امیدواریم در اجلاس میراث جهانی یونسکو که تیرماه ۱۴۰۱ برگزار می شود این کاروانسرا مطرح و ثبت شود.

صاحب‌خبر -

محمدحسین طالبیان در بازدید مسئول ثبت میراث جهانی ایران در یونسکو از کاروانسرای تاریخی دهدشت، از این کاروانسرا به عنوان یکی از نبوغ معماری ایران یاد و اظهار کرد: کاروانسرای دهدشت یکی از کاروانسراهای دوره صفوی است که در دوره خودش در مسیر تجارت راههای اصلی قرار داشت.

مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ثبت ۸۰۰ کاروانسرا در فهرست ملی خبر داد و گفت: از این مجموع ۵۶ کاروانسرا در ۲۴ استان انتخاب کردیم و در حال ارزیابی برای ثبت جهانی هستند.

وی افزود: کاروانسرای دهدشت پنجاه و یکمین کاروانسرایی هست که مورد بازدید قرار گرفته و پنج کاروانسرای دیگر در استان های خوزستان، همدان و کرمانشاه هم باید مورد ارزیابی قرار گیرند.

طالبیان کاروانسرای دهدشت را یکی از کاروانسراهای درجه یک و مهم به لحاظ تاریخی عنوان و تصریح کرد: امیدواریم در اجلاس میراث جهانی یونسکو که تیرماه ۱۴۰۱ برگزار می شود این کاروانسرا مطرح و ثبت شود.

به گزارش ایسنا، وی از مقصد جهانی گردشگری و توسعه اقتصادی، رویدادهای فرهنگی، تعهد بالغ بر ۲۰۰ کشور و تبلیغ آثار کاروانسراها، و بالارفتن اطلاعات اساتید و دانشجویان به عنوان بخشی از مزایای ثبت جهانی کاروانسراها نام برد.

انتهای پیام

نظر شما