شناسهٔ خبر: 50241688 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر جهادکشاورزی:

توسعه کشاورزی گلستان به نگاه جامع و برنامه‌محور احتیاج دارد

گرگان - ایرنا - وزیر جهاد کشاورزی گفت که گلستان ظرفیت‌ فراوانی برای تولید انواع محصول کشاورزی، باغی و گلخانه‌ای دارد و توسعه و تقویت این قابلیت‌ها به نگاه جامع و برنامه محور در همه زمینه‌ها به خصوص در بخش آبندان، آب و خاک احتیاج دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دوشنبه شب پایگاه اطلاع رسانی سازمان جهادکشاورزی گلستان، سیدجواد ساداتی‌نژاد امروز دوشنبه در نشست با نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از نیازهای مهم این استان برای جلوگیری از خام فروشی، کاهش هدر رفت تولید و افزایش ارزش افزوده برای بهره‌ برداران، راه اندازی کارخانه های صنایع تبدیلی است که تلاش می کنیم از این پس تقاضای سرمایه گذاری در بخش احداث واحدهای صنایع تبدیلی در یک هفته بررسی و تصمیم گیری شود.

وی افزود: اولویت و سیاست وزارت جهادکشاورزی برای سرمایه گذاری، تقویت زیرساخت‌های استان های مطرح تامین کننده غذای کشور مانند گلستان است.

وی در ادامه به آتش‌سوزی پی در پی و همیشگی در جنگل های گلستان اشاره کرد و گفت: اقدامات لازم برای کاهش آسیب های ناشی از حریق و همچنین پیشگیری از آن با تلاش سازمان جنگل ها در حال انجام است.

ساداتی نژاد به پرداخت خسارت به کشاورزان اشاره کرد و گفت : صندوق بیمه کشاورزی با تاکید رییس جمهوری ملزم به پرداخت خسارات کشاورزان شده و برای این بخش ۱۰ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

اقتصاد اصلی ساکنان گلستان با یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت بر پایه کشاورزی است.

بهره‌برداران استان در سال زراعی گذشته پنج میلیون و ۴۰۳ هزار تن انواع محصول کشاورزی تولید کردند که از این تولیدات، چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تن تولیدات زراعی،حدود ۷۰۰ هزار تن تولیدات دامی، ۳۴۰ هزارتن تولیدات باغی، ۲۴۰ هزار تن تولیدات جنگل و مرتع و بقیه در حوزه صید و ماهیان پرورشی بود.

همچنین استان گلستان در تولید دانه های روغنی کلزا ، سویا و آفتابگردان، هلو، توتون و گوشت مرغ رتبه اول، گندم، چغندرقند و خرمالو مقام دوم، شلتوک (برنج) پیله تر ابریشم، میگو و پنبه رتبه سوم، ماهیان پرورشی و خاویاری رتبه چهارم و جو و زیتون رتبه پنجم کشوری را دارد.

گلستان با وسعت بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت ، ۸۶۲ هزار هکتار مرتع، ۴۵۲ هزار هکتار جنگل، ۶۵۳ هزار هکتار زمین زراعی، بیش از ۳۲ هزار هکتار باغ و چهار میلیون واحد دامی دارد.

نظر شما