شناسهٔ خبر: 50241571 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمریکا: دیدگاه خوش بینانه یا بدبینانه‌ای به احیای برجام نداریم/ به دنبال بازگشت به مذاکرات وین هستیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی نسبت به مذاکرات احیای برجام واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی اعلام کرد که واشنگتن درباره مذاکرات برجام نه خوشبین است و نه بدبین.

این مقام ارشد آمریکا در بخشی از اظهارات خود گفت: «به مذاکرات آتی احیای برجام نه خوشبین هستیم و نه بدبین اما با چشم باز به سراغ دور جدید مذاکرات خواهیم رفت.»

او همچنین مدعی شد: برگزاری نشست در بروکسل درباره گفتگو‌های هسته‌ای ضروری نیست.

به تازگی «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی در جمع خبرنگاران مدعی شد که ایران خواستار برگزاری نشست‌هایی با مقام‌هایی از اروپا شده است که نقش میانجی با طرف‌های دیگر از جمله آمریکا را در مذاکرات هسته‌ای دارند.

ند پرایس در واکنش به این ادعای اتحادیه اروپا گفت: «مقصدی که آمریکا به دنبال آن است بازگشت به وین است و نه یک مقصد میانه مانند بروکسل.»

در حال حاضر ۶ دور مذاکره میان طرف‌های برجامی در وین و با هدف احیای توافق هسته‌ای ایران انجام شده است اما با کارشکنی آمریکا در رفع تحریم‌ها هنوز مذاکرات به نتیجه مشخصی نرسیده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنان دیگری با اعلام آنکه زمان از سرگیری مذاکرات احیای برجام فرا رسیده است، تنها گزینه موجود را دیپلماسی با ایران دانست.

بورل امروز نیز در اظهاراتی گفت: «ما در مرحله حساسی برای توافق هسته‌ای ایران قرار داریم و اجماعی بر ضرورت بازگشت به مذاکرات وین وجود دارد.»

همچنین هفته گذشته «عبدالله بن‌زاید»، «آنتونی بلینکن» و «یائیر لاپید» وزیران خارجه امارات متحده عربی، آمریکا و رژیم صهیونیستی در نشستی درباره توافق هسته‌ای اظهاراتی را مطرح کردند.

در این نشست آنتونی بلینکن درباره توافق هسته‌ای ایران مدعی شد: «اظهارات و رفتار‌های ایران را از نزدیک زیر نظر داریم و اگر ایران شیوه خود را تغییر ندهد برای توسل به گزینه‌های دیگر آمادگی داریم.»

انتهای پیام/

نظر شما