شناسهٔ خبر: 50241401 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دستاوردهای مادی و معنوی سفر ریاست‌جمهوری/ فارس در تراز استانی پهناور دیده شود

مدیر کل حوزه‌های علمیه استان فارس سفر ریاست جمهوری و هیأت دولت به استان را دربردارنده آورده های مادی و معنوی مهمی توصیف کرد که پیوند مردم و مسؤولین و احساس هویت مردم استان و اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان به پروژه‌های استان بر اساس مصوبات از مهمترین این دستاوردها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی در گفتگو با فارس، ضمن ابراز خرسندی از سفر هیأت دولت به استان فارس، اظهار داشت: یکی از مهمترین و مؤثرترین گام‌های دولت سیزدهم سفرهای استانی است. این که مدیر ارشد اجرایی کشور در متن کار قرار می‌گیرد و از حالت انتزاعی خارج می‌شود و به صورت میدانی مدیریت می‌کند و دولت‌مردان، مشکلات را به صورت واقعی و حقیقی می‌بینند و با بهره‌گیری از راه‌حل‌های مدیران بومی استان‌ها، راهکارهای مفیدتر و مناسبت‌تری برای پیشبرد امور اتخاذ می‌کنند.

 وی افزود: یکی از مهمترین خاصیت‌های سفرهای استانی این است که مردم احساس می‌کنند که رئیس جمهور، حاکمیت و دولت آنها را می‌بینند و به آنها توجه می‌کنند مخصوصا اگر دیدارهای مردمی هم در طول سفر شکل بگیرد.

مدیر حوزه های علمیه استان فارس سومین خاصیت سفرهای استانی را تعامل مؤثر بین مردم و مسؤولین برشمرد و گفت: دولت‌مردان با ارتباطی که با مردم می‌گیرند، می‌توانند از مردمی که گاهی احساس بیگانگی می‌کنند مشاوره و کمک بگیرند و موضوعات را با مردم در میان بگذارند و با مجموعه اقدامات بیشتر آنها را همراه می‌نمایند. 

وی در ادامه گفت: خاصیت سوم دیدن مسائل و مشکلات به‌صورت واقعی است و وقتی مشکلات به صورت واقعی درک شود راه‌حل‌ها هم اساسی‌تر خواهد بود. 

استوار میمندی تصریح کرد: در سفر اخیر هیأت دولت به استان فارس، با مطالعات و بررسی‌هایی که از قبل صورت گرفته بود، اولویت‌هایی را در نظر گرفته بودند که از آنها سرکشی کردند و در دستور کار قرار دادند و البته ما تقاضا داریم که استان فارس، در تراز استان فارس دیده شود، چرا که استان فارس به اندازه چندین استان هم جمعیت دارد، هم وسعت و هم مسأله، لذا در یک سفر یک روزه امکان رسیدگی به همه مسائل وجود ندارد و ما لازم می‌دانیم که رئیس جمهور محترم حداقل ۳ روز در استان باشند و وزارا از همه شهرستان‌ها با حضور مدیرکل‌ها سرکشی کنند، دیدارهای مردمی، نخبگانی و اقشاری به صورت منظم‌تر منسجم‌تر تعریف شود تا آثار و برکاتی که از حضور رئیس حمهور و هیأت دولت انتظار می‌رود برآورده و به نتیجه بهتری ختم شود.

وی در پاسخ به سؤال ما در مورد تأثیر این سفر در حوزه فرهنگ و تأکید ریاست جمهوری بر سومین حرم اهل بیت(ع) بودن شیراز و اهمیت گردشگری زیارت در برنامه‌های ریاست جمهوری گفت: استان فارس اولین استانی است که در این سفر در جلسه شورای اداری، از برش نقشه مهندسی فرهنگی آن رونمایی شد.

وی افزود بنده به عنوان عضو هیأت اندیشه ورز شورای فرهنگ عمومی که در جریان تهیه و تنظیم این سند بودم از این اتفاق خوشحالم و آن را یک گام رو به جلو می‌دانم و امیدوارم که هر چه سریعتر به نتیجه مورد نظر برسد.

مدیر حوزه های علمیه استان فارس در ادامه بیان داشت: شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) جایگاه مهمی در معادلات و کنشگری های کشور در مقوله تمدن سازی و فرهنگ سازی دارد.

وی افزود: همان‌گونه که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با هیأت دولت فرمودند: ساختار فرهنگی ما نیاز به بازسازی انقلابی دارد، و این بیانگر در اولویت برنامه ریزی‌ها و تصمیم‌گیری های همه مسؤولان قرار بگیرد و دولت نیز به این حوزه توجه جدی داشته باشد چرا که اصلاح اقتصادی نیازمند اصلاح فرهنگی است و رونق تولید ملی با ایجاد و حا انداختن فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی قابل اجرا است و برای تصحیح مصرف گرایی و سوق دادن مردم به سمت دوری از تجمل گرایی نیز باید فرهنگ اصلاح شود تا امور اقتصادی سامان پیدا کند.

استوارمیمندی خاطرنشان کرد: فرهنگ مفهوم بسیار وسیعی است که هم فرهنگ دینی، خانواده، زنان، ازدواج، طلاق و ترتبیت فرزند را در بر می‌گیرد و هم موارد دیگر را و همه این موارد نیازمند زیرساخت فرهنگی ویژه است به عنوان مثال، آسیب‌های استفاده از فضای مجازی در صورتی قابل کنترل است که فرهنگ استفاده از فضای مجازی اصلاح شود و زیرساخت ها درست شود.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین محورهای فرهنگ،هنجارهای رفتاری انسانی است که عفاف و حجاب و حیا در بین زنان و مردان جامعه یکی از مقوله های آن است که با رعایت آن تاثیر مهمی در تعالی جامعه خواهند داشت.

او‌ گفت: با رویکردی که جناب آقای رئیسی در آستان قدس و قوه قضائیه داشتند و توجه ویژه‌ای که به مقوله فرهنگ دارند، ما در دولت هم امیدواریم که اولویت‌هایی برای فرهنگ تعریف شود و با برنامه های مفید و کاربردی و دولت‌مردان با خنثی کردن تلاش دشمن، گام موثری در حرکت جامعه به سمت اعتلای فرهنگی بردارند.

وی پیوند مردم با مسؤولین و نظام و احساس هویتی که مردم فارس از توجه ویژه آقای رئیسی به این استان به دست آوردند، در کنار ۶ هزار میلیارد تومان بودجه مصوب را از جمله آورده‌های این سفر برشمرد و یادآور شد: البته اگر دیدارهای نخبگانی با علما و روحانیون و طلاب و دانشجویان و... برگزار می‌شد این آورده‌ها بیش از این بود.

حجة الاسلام و المسلمین استوار میمندی در پایان گفت: باتوجه به اینکه اولویت دولت در این سفر به استان فارس، اقتصاد و معیشت و رسیدگی به کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل بود، امیدواریم در آینده مقوله علم و دانش و پژوهش و فنآوری و فرهنگ نیز به طور ویژه مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/د

نظر شما