شناسهٔ خبر: 50241275 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مرکل اتهامات علیه روسیه در جریان افزایش قیمت انرژی در اروپا را رد کرد

صدر اعظم آلمان خواستار توافقات بین‌المللی برای مبارزه با بحران افزایش قیمت انرژی شده و انتقادها به روسیه مبنی بر دست داشتن در روند افزایش قیمت انرژی را رد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان خواستار توافقات بین المللی قدرتمندانه تر درباره نیازهای گازی آینده شده و تاکید کرد که این امر می تواند در چارچوب تشکل جی 20 انجام شود.

مرکل با نگاهی به افزایش روزافزون قیمت گاز اتهامات عجولانه به روسیه در این باره را رد کرد.

برخی سیاستمدارن اروپایی این اتهام را به مسکو وارد می کنند که برای تسریع در آغاز بهره برداری پروژه خط لوله انتقال گازی نورد استریم 2 در عرضه گاز سستی می کند و باعث افزایش قیمت سوخت شده است.

مرکل تاکید کرد که عوامل زیادی در افزایش قیمت گاز دخیل هستند و این مسئله موضوع پیچیده ای است.

صدر اعظم آلمان تاکید کرد که تحولات در بازار انرژی با توجه به بحران آب و هوا در صورت عدم هماهنگی کشورها در سال های آینده می تواند منجر به تلاطم بازارها شود.

مرکل با اشاره به گفتگوی اخیر خود با نخست وزیر چین گفت: به عنوان مثال چین از تغییر سریع نیروگاه های زغال سنگ به نیروگاه های گازی می ترسد.

صدر اعظم آلمان در بخش دیگری از سخنانش پیشنهادات اخیر کمیسیون اروپایی برای مقابله با هزینه های بالای انرژی را ستود.

افزایش قیمت انرژی و کمبود آن در اروپا نگرانی‌هایی را در آلمان ایجاد کرده است و کمیسیون اروپا هم کاهش وابستگی به واردات با تکیه بر طرح حمایت از آب‌وهوا را برای مبارزه با این شرایط در دستور کار قرار داده است.

در آلمان ترس از کمبود گاز و تنگناهای عرضه، آپارتمان‌های سرد و تعرفه‌های سرسام‌آور افزایش پیدا کرده است.

کمیسیون اروپایی از همه کشورهای عضو درخواست کرده است به‌صورت هدفمند از خانوارها حمایت کنند و در صورت لزوم مشاغل کوچک را برای مدتی محدود از مالیات بر انرژی معاف کنند.

قیمت برق در آلمان از ابتدای سال تا کنون حدود 140 درصد و در اسپانیا تا 425 درصد گرانتر شده است. قیمت نفت هم در برخی موارد به بالاترین سطح در 3 سال گذشته رسیده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما