شناسهٔ خبر: 50241256 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

زاهدان به عنوان پایتخت وحدت اسلامی در ایران شناخته می‌شود

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: استان دارای مدارس علمیه و مساجد مختلفی از میان اهل سنت است که باعث شده منطقه به لحاظ تربیت طلاب و علما خودکفا شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با حضور در یکی از مساجد اهل سنت زاهدان و دیدار با علمای اهل سنت اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان دارای مدارس علمیه و مساجد مختلفی از میان اهل سنت است که باعث شده منطقه به لحاظ تربیت طلاب و علما خودکفا شود به نحوی که کشور‌های همسایه نیز می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود شهر زاهدان از سالیان دور به عنوان پایتخت وحدت اسلامی در جمهوری اسلامی ایران شناخته شده و تعامل، پیوند‌ها و رفت و آمد‌ها در سطوح مختلف جامعه به خصوص در بین علما وجود دارد.

وی تصریح کرد: همه مردم در راستای یک‌صدایی و همکاری فعال هستند و این ارتباطات تاثیرگذار بوده و باعث شده حرف آنان یکی باشد و چنین چیزی برای رشد علمی، فرهنگی و اقتصادی این مردم تاثیرگذار بوده است. علمای استان نیز در کنار مسئولان دستگاه‌های اجرایی برای رشد و اعتلای این استان تلاش کردند.

مصطفی محامی همچنین در دیدار اعضای موسسه «یادگاران شهدا» اظهار داشت: خانواده معظم شهدا دارای صبر و استقامت و دامنه تاثیرگذاری زیادی هستند و همه ما مدیون آن‌ها هستیم. خانوادا شهدا متحمل رنج و سختی‌های زیادی شده اند که راه اندازی موسسه و سازمانی منظم جهت انجام کار فرهنگی از میان خود آن‌ها کاری بسیار ارزشمند است.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: انجام فعالیت‌ها در محور‌های مختلف و متعدد منجر به پراکندگی کار‌ها شده و انسجام و ماندگاری لازم را ندارد که بهتر است برنامه‌ها محدود و فعالیت‌ها اولویت‌بندی شود. نیازسنجی از دیگر اقدامات مهم و مورد توجه است و باید مشخص کنید که به انجام چه فعالیت‌هایی نیاز داریم، زیرا ممکن است برخی از نیازها، عاطفی، برخی معیشتی و تعدادی دیگر نیز فکری و بینشی باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سیستان و بلوچستان رفع نیاز فکری، انگیزشی و بینشی خانواده شهدا را دارای اهمیت فراوان دانست و گفت: شهدا از ادامه راهشان توسط خانواده خود خوشحال خواهند شد و چنین چیزی بسیار مهم است.

انتهای پیام/.ع

نظر شما