شناسهٔ خبر: 50241236 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

پیش بینی بورس در روزهای آینده

بازار بورس این روزها نوسانی است و کارشناسان معتقدند این نوسان ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر بازار سهام امروز با رشد شاخص کل همراه شد. در پایان بازار امروز شاخص کل بورس با  کمتر از هزار واحد افزایش در کانال یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحد قرار گرفت. روند بازار در روزهای آینده به چه صورت است؟

نیما میرزایی، کارشناس بازار سهام درباره روند بازار برای روزهای آینده گفت: بازار کماکان در وضعیت نوسانی به سر می‌برد و برای چند روز آینده احتمال دارد قدرت فروشندگان نسبت به خریداران بیشتر باشد.اما با فروکش کردن هیجانات و ترس معامله‌گران، بازار مجددا می‌تواند وضعیت نسبتا با ثبات خود را احیا کند.

میرزایی ادامه داد: گزارش‌های شش ماهه از جمله مواردی است که به آرامش و ثبات بازار کمک خواهد کرد .گمانه زنی‌ها از سود سازی‌های مناسب شرکت‌ها حکایت دارد که نسبت p/e را جذاب‌تر خواهد کرد. همانطور که در گزارش‌ها مشاهده شد این نسبت بعد از صعودهای پی در پی و حبابی شکل، روند نزولی داشته و به زیر ۱۰ رسیده که در شرایط تورمی فعلی به نظر عدد قابل اعتنایی برای سرمایه‌گذاران است.

این کارشناس بازار در بخش دیگری گفت: در شرایط فعلی بازار، نگاه سرمایه‌گذاران کم تجربه در بازار به دلیل ترس کوتاه مدت شده است. همچنین به دلیل توافقات برجامی و اصلاح نرخ ارز شرایط بازار ریزشی شده  است و شاهد روند خروج سرمایه افراد حقیقی از بازار هستیم. همچنین جهش‌های خیره‌کننده قیمت‌های جهانی در پی بحران انرژی باعث جلوگیری از افت معنادار شاخص و بازار شده است./تجارت نیوز

نظر شما