شناسهٔ خبر: 50241224 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بستری ۲۰۲ بیمار کرونایی در گلستان و چند خبر کوتاه

گنبدکاووس - ایرنا - بستری ۲۰۲ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گلستان، توزیع روزانه ۶۰ تن تخم مرغ و تولید ۲۱۱ هزار تن علوفه در استان، کشف ۲۵ قبضه سلاح غیرمجاز در کردکوی و شناسایی هویت شهید گمنام خاکسپاری شده در دلند از مهمترین اخبار کوتاه روز دوشنبه این استان شمالی است.

صاحب‌خبر -

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: هم اکنون ۲۰۲ بیمار در مراکز درمانی استان نگهداری می‌شوند که در مقایسه با روز گذشته تعداد آنان پنج نفر کاهش یافته است.

عبد الرضا فاضل افزود: از این تعداد ۴۲ نفر تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند که حال ۱۱ نفر از آنان مساعد نیست.

**

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت که از ۳۴ شهر در استان، حکم ۱۴ شهردار صادر شده است.

طیبه خلیلی افزود: تایید افراد معرفی شده برای شهرداری دیگر شهرهای گلستان نیز در دست بررسی است که به تدریج حکم آنان توسط استاندار صادر می‌شود.

**

فرمانده انتظامی کلاله گفت: بدبنال اعلام مرکز ۱۱۰ مبنی بر درگیری با سلاح سرد در یکی از روستاهای شهرستان، ماموران انتظامی و عوامل امدادی به محل اعزام شدند.

سرهنگ سید خلیل هاشمی اظهار داشت: با حضور پلیس در محل مشخص شد خانمی توسط راکب یک دستگاه موتورسیکلت با ضربات چاقو مجروح و بلافاصله به مراکز درمانی انتقال یافت اما به دلیل شدت جراحت فوت کرد.

وی اضافه کرد: در بررسی‌های پلیس مشخص شد علت درگیری اختلافات مالی بوده و تلاش برای دستگیری ضارب ادامه دارد.

**

سرهنگ امیر باقری، فرمانده انتظامی کردکوی نیز گفت: ماموران پلیس با اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در نیمه نخست امسال موفق به کشف ۲۵ قبضه سلاح شکاری و پلمب ۴۰ واحد صنفی متخلف شدند. 

**

مدیر توسعه بازرگانی کشاورزی گلستان در جلسه کمیته اقلام پروتئینی ذیل کارگروه تنظیم بازار استان گفت که روزانه ۶۰ تُن تخم مرغ با قیمت کیلویی ۱۸۸ هزار ریال از درب مرغداری خریداری و به قیمت ۲۱۰ هزار ریال به مصرف کننده عرضه شود.

سعید حسن پور افزود: روزانه ۱۵۰ تا ۱۶۰ تُن تخم مرغ در واحدهای مرغ تخم گذار گلستان تولید می‌شود.

**

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: امسال از هفت هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی استان ۲۱۱ هزار تُن علوفه تولید شد.

محمدرضا عباسی افزود: امسال در سطح ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی گلستان ذرت، ۶۴۰ هکتار سورگوم و ۵۸ هکتار ارزن کشت و  ۲۰۵ هزار تُن ذرت، پنج هزار و ۷۰۰ تُن سورگوم و ۱۰۰ تُن ارزن برداشت شد که هر کیلوگرم علوفه تولیدی بین ۱۰ تا ۱۵ هزار ریال فروخته می‌شود.

رحمت اله سمیعی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گلستان نیز گفت: بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین استان سالانه به حدود ۴۰۰ هزار تُن علوفه سیلو شده نیاز دارند که بخشی از آن از داخل استان و بخشی دیگر از خارج استان تامین می‌شود.

**

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: بر اساس برنامه سازگاری با کم آبی، از ۱۵ هزار و ۶۴۰ حلقه چاه فاقد پروانه استان، ۶ هزار و ۴۷۴ حلقه چاه در سال‌های گذشته تعیین تکلیف شده و ۹ هزار و ۱۶۶ حلقه چاه باقی مانده است.

سیدمحسن حسینی افزود: مطابق این برنامه قرار است با تعیین تکلیف سالانه حدود ۲ هزار حلقه چاه فاقد پروانه تا سال ۱۴۰۵ تکلیف تمام چاه‌های فاقد پروانه گلستان مشخص شود.

وی گفت: در۶ ماهه نخست امسال هزار و ۲۸۵ حلقه چاه فاقد پروانه در سطح استان گلستان تعیین تکلیف شده است.

حسینی اضافه کرد: حدود ۲۰ هزار حلقه چاه مجاز در گلستان وجود دارد که از این تعداد ۱۷ هزار و ۶۰۰ حلقه چاه در بخش کشاورزی، هزار و ۴۰۰ حلقه در بخش صنعت و حدود ۹۰۰ حلقه چاه هم در بخش شرب شهری و روستایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

**

به گفته منابع محلی هویت شهید گمنام خاکسپاری شده در مصلای دلند شهرستان رامیان مشخص شد.

شهید "نور محمد مهدیی" رزمنده بسیجی لشکر ۱۷ گردان کربلا، سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر چهار در منطقه پنجوین عراق به مقام شهادت نایل آمد.

پیکر مطهر این شهید والامقام، ۲۰ تیر امسال به‌عنوان شهید گمنام در مصلای شهر دلند خاکسپاری شد.

اکنون بعد از ۳۸ سال با آزمایش DNA هویت این شهید مشخص شد و مسوولان شهرستان شاهرود این خبر را به مادر گرامی شهید اطلاع دادند.

**

سلیم اصغری، رییس ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با بیان اینکه امسال برای ایمن سازی محورهای پررفت و آمد استان ۱۴۰ میلیارد ریال هزینه شد، گفت: در همین رابطه ۸۵۰ کیلومتر از جاده‌ها خط کشی شد.

**

فرمانده یگان حفاظت اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: در پی اطلاع رسانی میراث‌بانان افتخاری مبنی بر حفاری غیرمجاز به عمق ۲ و نیم متر توسط سودجویان مواریث فرهنگی در منطقه تاریخی خوجه‌ ساله شهرستان گالیکش، ماموران با حضور در محل و انجام عملیات غافلگیرانه سه نفر از حفاران غیرمجاز را حین ارتکاب جرم دستگیر کردند.

سرهنگ سید فرامرز میر افزود: این افراد به همراه ادوات حفاری غیرمجاز برای سیر مراحل قانونی تحویل نیروی انتظامی شدند.

**

نشست مسوولان و کارشناسان ادارات کل هواشناسی‌ استان‌های گلستان و خراسان شمالی به منظور هماهنگی و تبادل بیشتر اطلاعات برگزار شد.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: این نشست با توجه به اینکه بسیاری از اتفاقات طبیعی در ۲ استان مشترک است، برگزار شد.

نوربخش داداشی افزود: بهره مندی از نظرات کارشناسی پیش بینی‌های جوی، بروزرسانی دانش، امکانات و تجهیزات و تبادل داده‌های زمینی و ماهواره‌ای با راه اندازی ایستگاه‌های جدید در نقاط کور، مهمترین مطالب مطرح شده در این جلسه بود.

**

به گزارش اداره کل ورزش و جوانان گلستان، مرحله نهایی مسابقات کبدی قهرمانی بانوان کشور از روز گذشته با حضور هشت تیم از استان‌های گلستان، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، قزوین، تهران، مرکزی، سیستان و بلوچستان و کرمان در ۲ گروه چهار تیمی به میزبانی تهران آغاز شد.

بانوان گلستانی پس از ۲ پیروزی مقابل آذربایجان شرقی و کرمان، عصر امروز ۳۸ بر ۳۵ مغلوب قزوین شدند و به مقام سوم این رقابت‌ها قناعت کردند.

استان گلستان ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد.

نظر شما