شناسهٔ خبر: 50241070 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دیدار روسای ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران و روسیه

سردار سرلشکر محمد باقری که شامگاه یکشنبه در راس هیات بلندپایه نظامی به مسکو سفر کرده است، با همتای روسی خود دیدار و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیدعلی دارابی خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از مسکو؛ سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح کشورمان عصر امروز با والری گراسیموف رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح روسیه دیدار و گفتگو کرد.

<div id="video-display-embed-code_7131761"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3252036/7131761?width=350&height=250"></script></div>

در این دیدار طولانی که از ساعت پانزده عصر امروز آغاز شد و تا ضیافت شام کاری به درازا کشید، طیف وسیعی از موضوعات از جمله گسترش روابط دوجانبه نظامی و دفاعی، توسعه همکاری در زمینه مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، تداوم همکاری دو کشور در مبارزه با تروریسم و تحولات افغانستان و سوریه در دستور کار مذاکرات روسای ستادکل نیرو‌های مسلح دو کشور قرار گرفت.

والری گراسیموف رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح روسیه در آغاز این دیدار با ابراز خرسندی از سفر سرلشکر باقری و اعضای هیات همراه وی به مسکو گفت: ایران شریک نزدیک روسیه است و روابط دوکشور براساس سنت دیرین، در فضای دوستانه توسعه پیدا می‌کند. امروز فرصت مناسبی است تا درباره طیف وسیعی از موضوعات دوجانبه و بین‌المللی گفتگو کنیم.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح روسیه تاکید کرد: با وجود همه‌گیری کرونا تماس‌های مداوم بین دو کشور ادامه دارد و امیدوارم گفتگو‌های امروز مفید و مکمل توسعه روابط دوجانبه باشد.

وی پیشنهاد کرد: موضوع همکاری دو کشور در زمینه تسلیحات نظامی و ظرفیت‌های ایران و روسیه در این زمینه در اولویت نخست گفتگو قرار گیرد.

سردار سرلشکر محمدباقری هم با تشکر از دعوت وزیر دفاع و رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح روسیه اظهار داشت: لازم می‌دانم از کشور روسیه و شخص ولادیمیر پوتین برای حمایت از پیوستن ایران به پیمان شانگ‌های قدردانی کنم.

سرلشکر باقری با اشاره به توسعه همکاری‌های ایران و روسیه در سال‌های اخیر گفت: روابط نظامی و دفاعی در سال‌های اخیر رشدی قابل توجه داشته و امیدواریم مسیر رو به گسترش همکاری‌ها همچنان تداوم یابد.

سردار باقری به عزم تهران و مسکو در زمینه مبارزه با تروریسم اشاره و تصریح کرد: دو کشور در ۱۰ سال گذشته موضوع مبارزه با تروریسم بین‌الملل، بویژه در سوریه و عراق. ا با جدیت دنبال کرده‌اند.

وی ضمن اشاره به همکاری دو کشور در سطوح فرماندهی و سیاسی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی و ریاست جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با روسیه جایگاه ویژه‌ای قائل هستند.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح کشورمان همچنین به حضور ناوگان نیروی دربایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در رژه دریایی سنت پترزبورگ اشاره کرد و گفت: حضور نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خلیج فنلاند و اقیانوس اطلس تجربه ارزشمندی بود که می‌تواند در همکاری‌های مشترک دریایی دو کشور نقش‌آفرین باشد. ما دو کمیسیون مشترک نظامی داریم که در همان چارچوب همکاری‌ها ادامه دارد.

سردار سرلشکر باقری پس از پایان دیدار با همتای روسی خود، از موزه و تالار افتخارات ساختمان وزارت دفاع روسیه بازدید کرد.

 

نظر شما