شناسهٔ خبر: 50240983 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

محمدولی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قیمت طلا را عرضه و تقاضا و مقدار طلای موجود در بازار تعیین می‌کند/ تعیین کد شناسه برای همه طلا‌های ساخته شده

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: بازار طلا دو عنصر مهم تاثیرگذار دارد که یکی عرضه و تقاضا و مورد بعدی مقدار طلای وارد شده به بازار است.

صاحب‌خبر -

ابراهیم محمد ولی رئیس اتحادیه طلاو جواهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  تصریح کرد: در چند روز گذشته حواشی مذاکرات و برجام بر بازار طلا تاثیراتی گذاشته است ولی بیشتر این اقدامات خبرسازی و برای گرم کردن بازار به طور موقت بوده است.

وی ادامه داد: زمانی که قیمت ها در بازار به طور متوسط بالا می رود و سپس کاهش پیدا می‌کند ،هدف بازار سازی است و قیمت درستی نیست. بازار دو عنصر مهم دارد که یکی از آنها عرضه و تقاضا است و مورد بعدی مقدار طلای وارد شده به بازار است و این دو عامل بیشترین تاثیر را در بازار و قیمت ها دارند.

وی ادامه داد : مردم در این چند روز ابتدایی هفته بیشتر فروشنده طلا بودند و به نظر من طولی نمی‌کشد که این فرم عوض شود و به خریدار تغییر وضعیت پیدا کند.

وی گفت:برای ساخت طلا و فروش آن  باید استاندارد مشخصی رعایت شود. این مسئولیت را رسته عیارسنجی این اتحادیه بر عهده دارد. هر مصنوعی که ساخته و به فروش می‌رسد باید عیاری ۷۵۰ یا بالاتر داشته باشد و هیچ فروشنده‌ای حق ندارد مصنوع طلا را با عیار پایین‌تر بفروشد؛ اما می‌تواند طبق قانون و اصول و قواعد تعریف شده آن مصنوع را از فروشنده خریداری کند.

وی ادامه داد:شناسایی سنگ‌های قیمتی کاملاً تخصصی است؛ اما آن مقدار طلا بر پایه اصلی که جواهر بر آن ساخته شده است را اتحادیه بررسی می‌کند.

وی گفت:تولیدکنندگانی که در شهرهایی همچون اصفهان، مشهد، تهران، زنجان، تبریز، مرکزی و … مشغول تولید هستند توسط اتحادیه‌های مربوطه و اداره استاندارد کد شناسایی دریافت و برروی مصنوع ساخته شده باید کد و عیار ۷۵۰ را حک کنند.

رئیس اتحادیه طلاو جواهر تهران گفت: امروز قیمت سکه طرح قدیم،  11,240,000 تومان  و سکه امامی ۱۱,620,۰۰۰ تومان است.

 محمد ولی تصریح کرد: هر اونس جهانی طلا هم اکنون 1771 دلار و ۱۰ سنت و هر اونس نقره 23دلار و 30سنت است.

انتهای پیام/

نظر شما