شناسهٔ خبر: 50240832 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تلاش سئول و واشنگتن برای از سرگیری گفت و گو با پیونگ یانگ

تهران- ایرنا- در حالی که سئول و واشنگتن دیپلماسی خود را برای از سرگیری گفتگو با پیونگ یانگ تقویت می کنند، "آوریل هاینس" مدیر اطلاعات ملی آمریکا روز دوشنبه با یک مقام ارشد امنیتی کره جنوبی در سئول دیدار کرد تا درباره مسائل کره شمالی گفتگو کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، هاینس مدیر اطلاعات ملی آمریکا که در کاخ آبی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی با سوه هون مدیر امنیت ملی سئول دیدار و گفت و گو کرد.

طرفین در این دیدار با توجه به پرتاب موشک های اخیر پیونگ یانگ ارزیابی های خود را درباره وضعیت امنیتی شبه جزیره کره به اشتراک گذاشتند.

یونهاپ در ادامه نوشت: انتظار می رفت که هاینس برای مذاکره با پارک جی وون رئیس سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی و هیروآکی تاکیزاوا مدیر اطلاعات کابینه ژاپن حاضر شود.

تلاش های آمریکا و کره جنوبی برای احیای مذاکرات با پیونگ یانگ در حالی انجام می شود که مذاکرات خلع سلاح هسته ای از زمان نشست بدون توافق بین دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سال ۲۰۱۹ متوقف شده است.

رهبر کره شمالی همچنین در هفته گذشته با رونمایی از موشک‌های هسته‌ای و دیگر تسلیحات اعلام کرد که آمریکا و کره جنوبی تنش‌ها را ایجاد می‌کنند.

اون در جریان یک نمایشگاه تسلیحات به نام "دفاع شخصی ۲۰۲۱" گفت که فعالیت‌های ارتش آمریکا از جمله رزمایش‌های مشترک با کره جنوبی خطرات احتمالی بسیاری را ایجاد می‌کند و اضطرار برای تقویت قدرت خودمان را افزایش می‌دهد.

رهبر کره شمالی وعده داد که برنامه‌های توسعه نظامی ارائه شده در کنگره حزب در ژانویه ۲۰۲۱ که شامل موشک‌های بالستیک میان قاره‌ای جدید، موشک هسته‌ای جدید بر روی زیردریایی و ماهواره شناسایی نظامی می‌شود را انجام می‌دهد. 

نظر شما