شناسهٔ خبر: 50240321 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه اهل سنت بیرجند:

وحشت دشمنان اسلام از وحدت مسلمانان است

مولوی فاروقی با تأکید بر اینکه دشمنان اسلام از وحدت و اتحاد مسلمانان وحشت دارند، گفت: یکی از علت های ضعف و ناتوانی مسلمانان در مقابل دشمنان دوری از قرآن و سنت نبوی و احکام اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، مولوی «غلام حیدر فاروقی» امشب (۲۶ مهر) در جشن وحدت شیعه و سنی که در مسجد النبی(ص) بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: پیامبر اسلام فضایل و سجایای بسیاری دارند که اگر همه مبلغان جهان  شب و روز این فضایل را بیان کنند باز هم حق مطلب ادا نخواهد شد. پیامبری که در شب معراج تا جایی بالا می رود که جبرائیل می گوید اگر از اینجا بالاتر آیم پر و بالم می‌سوزد.

 

امام جمعه اهل سنت بیرجند ادامه داد: انسانی که خداوند متعال به احترام این شخصیت با بهترین القاب پیامبر اسلام را خطاب قرار می دهد و اسم حضرت محمد(ص) در عرش الهی و دروازه بهشت نوشته شده است.

 

وی با تأکید بر اینکه پیامبر اکرم(ص) منادی وحدت بودند، گفت: اسلام بر دو پایه تقویت رابطه اخوت اسلامی و حفظ حقوق و احترام متقابل استوار است که اگر هر یک از این دو متزلزل شود اسلام با مشکل مواجه می شود.

 

مولوی فاروقی با بیان اینکه باید وحدت و همدلی مسلمانان در عمل باشد، افزود: در بین مسلمانان شاید اختلافاتی به وجود آید اما وظیفه بقیه مسلمانان اصلاح است نه دامن زدن به اختلاف‌ها.

 

امام جمعه اهل سنت بیرجند ادامه داد: پیامبر(ص) اصلاح ذات البین را از بهترین و با فضیلت‌ترین کارهای امت معرفی کرده، تا جایی که آن را از نظر درجه از نماز و روزه و صدقه بالاتر دانسته است.

 

وی با اشاره به اینکه رسول خدا(ص) فرمود: «بیش از سه روز جدایی و قهر کردن روا نیست»، گفت: اگر مسلمانان به دستورات اسلام و قرآن و‌ سنت نبوی عمل کنند دیگر شاهد این کشتارها، خشونت ها نخواهیم بود و  جرثومه فساد یعنی اسراییل جرات نمی کند در مقابل جمعیت عظیم مسلمانان کاری انجام دهد.

 

مولوی فاروقی با تأکید بر اینکه دشمنان اسلام از وحدت و اتحاد مسلمانان وحشت دارند، افزود: یکی از علت های ضعف و ناتوانی مسلمانان در مقابل دشمنان دوری از قرآن و سنت پیامبر و احکام اسلامی است.

 

امام جمعه اهل سنت بیرجند بیان کرد: باید همه مسلمانان در مقابل همدیگر در سراسر دنیا احساس مسئولیت کنند و بالاترین درجه محبت با برادر مسلمان، ایثار و فداکاری است.

 

وی با اشاره به لزوم اجرای مساوات و عدالت در تمام زمینه ها برای دوری از تبعیض و اختلاف، گفت: تعاون و همکاری مسلمانان و احترام متقابل می تواند وحدت را حفظ کند.

 

 

پایان پیام/375

نظر شما