شناسهٔ خبر: 50240103 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بیمارستان فوق تخصص رضوی رتبه دوم برترین بیمارستان‌‌های کشور را کسب کرد

گروه استان‌ها-مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت: طبق ارزیابی‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیمارستان فوق تخصص رضوی در رتبه دوم برترین بیمارستان‌های کشور قرار گرفت و درجه عالی را کسب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، محسن محور، مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی در نشست خبری اظهارداشت: این بیمارستان در ارزیابی صورت گرفته توسط مرکز نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت، در رقابت با بیش از 1060 بیمارستان کشور، موفق به کسب نشان درجه عالی شد. 

محور افزود: طبق نتایج این ارزیابی، 8 بیمارستان کشور موفق به کسب این رتبه شدند که بیمارستان فوق تخصصی رضوی جایگاه دوم را بین این 8 بیمارستان‌ کسب کرده که این افتخار با عنایت حضرت رضا(ع) و تلاش خادمان حوزه سلامت و درمان حاصل شده است. 

وی تصریح کرد: این رتبه طبق ارزیابی‌های محسوس و نامحسوس بازرسان وزارت بهداشت و بر اساس 19 شاخص از جمله رهبری و مدیریت کیفیت، مدیریت منابع انسانی و فناوری، مدیریت سلامت، مدیریت تجهیزات پزشکی، مراقبت‌های جراحی و بیهوشی، مدیریت دارویی، مدیریت تصویربرداری، کیفیت خدمات آزمایشگاه و تأمین تسهیلات ویژه گیرندگان خدمت محقق شده است.

وی افزود: بیمارستان فوق تخصصی رضوی به لحاظ تجهیزات پزشکی مجهزترین بیمارستان در سطح کشور است که علاوه بر کسب رتبه دوم بین یک هزار و 60 بیمارستان کشور، در زمینه ارائه خدمات سلامت و درمان به بیماران در رقابت با بیمارستان‌های غیر از مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی، مقام نخست را به دست آورده است.

اهداء تجهیزات پزشکی به بیمارستان‌های درگیر کرونا

محور در این نشست به خدمات این بیمارستان در مقابله با کرونا هم اشاره و اظهار کرد: بیمارستان رضوی از ابتدای شیوع کرونا خدمات گسترده‌ای به زائران و مجاوران ارائه کرد اما اوج این خدمت‌رسانی در موج پنجم کرونا صورت گرفت. 

وی افزود: همزمان با شیوع پیک پنجم کرونا، تولیت معزز آستان قدس رضوی  با صدور دستور 8 ماده‌ای، بیمارستان فوق تخصصی رضوی را مأمور کمک به بیمارستان‌های درگیر کرونا در مشهد کردند که در همین راستا تجهیزات پزشکی و اقلام بهداشتی و دارویی مورد نیاز این بیمارستان‌ها به ارزش 140 میلیارد ریال خریداری و به آن‌ها اهداء شد. 

مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی عنوان کرد: همچنین بخش ویژه بیماران کرونایی با ظرفیت 100 تخت را ایجاد کردیم که 2100 بیمار در آن پذیرش شدند و خدمات مورد نیاز را دریافت کردند. 

مدیر گروه سلامت و درمان بنیاد بهره‌وری موقوفات ادامه داد: علاوه بر آن، با توجه به کمبود شدید سرم در کشور برای استفاده بیماران کرونایی، شرکت‌های داروسازی ثامن و شیراز سرم با افزایش ظرفیت تولید خود، بخشی از نیاز به سرم در بیمارستان‌های درگیر کرونا را تأمین کردند.

60 میلیارد ریال مساعدت مالی ویژه بیماران محروم

محور در ادامه به خدمات و فعالیت‌های این بیمارستان اشاره و اظهار کرد: خدمات درمانی بیمارستان فوق تخصصی رضوی صرفاً برای افراد دارای تمکن مالی نیست بلکه در سال گذشته برای درمان بیماران کم‌بضاعت و محروم بیش از 60 میلیارد ریال از سوی بیمارستان اختصاص یافته است و این حمایت مالی از بیماران کم‌برخوردار همچنان ادامه خواهد داشت.

تجهیز  11 اتاق عمل با 200 میلیارد ریال اعتبار

مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی به اقدامات توسعه‌ای انجام شده در این بیمارستان هم اشاره و اظهار کرد: در سال گذشته بخش‌های مختلف بیمارستان فوق تخصصی رضوی از جمله اتاق‌های عمل، بخش‌های دیالیز، زایمان، آزمایشگاه، اتاق جراحی اطفال و ... توسعه داده شد. 

وی تصریح کرد: تجهیز 11 اتاق عمل به ارزش 200 میلیارد ریال، افزایش 8 تخت ویژه بیماران دیالیزی، راه‌اندازی بخش ویژه زایمان طبیعی، راه‌اندازی اتاق جراحی اطفال، ساخت 7 رادیو دارو، دریافت مجوز راه‌اندازی مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای پزشکی از وزارت بهداشت باهدف تربیت پزشکان فوق تخصصی نیز برخی دیگر از فعالیت‌های این بیمارستان بوده است.

خرید دستگاه «پرسیژن» به ارزش 50 میلیارد ریال

مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی ادامه داد: همچنین  اخیراً دستگاه «پرسیژن» به ارزش 5 میلیارد و 500 میلیون تومان خریداری شده که از این دستگاه فقط 5 نمونه در کشور داریم و کاربرد آن کشف و نقشه‌برداری از بیمارهای ضربان قلب است و به متخصصان در شناسایی بیماری و رفع آن کمک می‌کند. 

محور خاطرنشان کرد: در حوزه رادیوتراپی نیز دستگاه «بلاک پراتی» و در حوزه درمان قلب دستگاه «آنژیوگرافی قلب» را به ارزش 150 میلیارد ریال خریداری کرده‌ایم که به محض صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت ارائه خدمات به بیماران را آغاز می‌کنیم.

وی تصریح کرد: با هدف تسهیل شرایط حضور مراجعه کنندگان در این مجموعه درمانی، ساخت پارکینگ سه طبقه در فضایی به وسعت 35 هزار مترمربع در این بیمارستان در دستور کار قرار گرفته است.

برنامه‌های عملیاتی سه ساله

وی در بخش دیگری از این نشست به برنامه‌های عملیاتی سه ساله بیمارستان با هدف ایجاد منابع مالی پایدار، ارتقاء بهره‌وری و چابک سازی اشاره کرد و افزود: هوشمندسازی بیمارستان، جذب نیروی انسانی متخصص، جذب زائر سلامت، ارتقاء دانش نیروی انسانی، توسعه بخش اورژانس، راه‌اندازی بخش امحاء زباله‌های شیمیایی، راه‌اندازی آشپزخانه صنعتی، توسعه مرکز ناباروری، معرفی داوطلبانه بیمارستان رضوی از سوی وزارت بهداشت به سازمان بهداشت جهانی جهت کسب نشان دوستدار ایمنی، خرید دستگاه‌های پیشرفته ویژه بخش پزشکی هسته‌ای و... از جمله برنامه‌های میان مدت بیمارستان رضوی برای ارتقاء کیفیت خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران حضرت امام رضا(ع)است.

گفتنی است در پایان این نشست از لوح درجه عالی بیمارستان رضوی رونمایی شد.

انتهای پیام/ ع

نظر شما