شناسهٔ خبر: 50240045 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

مدیرعامل پسماند تهران؛

مردم پایتخت به اندازه یک‌هفتم کشور زباله تولید می‌کنند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه تهرانی‌ها به اندازه یک‌هفتم کل کشور زباله تولید می‌کنند، گفت: میزان روزانه پسماند بیمارستانی قبل از کرونا ۷۰ تن بود که پس از شیوع ویروس کرونا به حدود ۱۱۰ الی ۱۲۰ تن رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی و جعفر شربیانی عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با همراهی صدرالدین علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از مجتمع پردازش و دفع پسماند آرادکوه در جنوب پایتخت بازدید کردند. 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در این بازدید با اشاره به اهمیت موضوع پسماند اظهار کرد: تاسیسات مختلفی در خصوص دفع و بازیافت پسماندهای شهر تهران در این مجتمع مشغول به فعالیت هستند که واحدهای پردازش، سایت هوادهی تولید کمپوست، واحدهای پالایش کمپوست و واحد تصفیه‌خانه شیرآبه از جمله آنها هستند.

علیپور در ادامه نحوه عملکرد این سازمان را تشریح کرد و گفت: سازمان پسماند شهر تهران با هشت معاونت فعالیت می‌کند و تعداد مخازن سطح شهر ۵۳ هزار، تعداد نیروی انسانی ۱۹ هزار، تعداد ایستگاه بازیافت ۲۹ و تعداد پرسنل مرکز آرادکوه ۵۳۱ نفر است.

وی با بیان اینکه میزان پسماند شهر تهران به اندازه یک‌هفتم پسماند کل کشور است، تصریح کرد: میزان روزانه پسماند ساختمانی ۳۰ هزار تن و پسماند بیمارستانی قبل از کرونا ۷۰ تن بود که پس از شیوع ویروس کرونا به حدود ۱۱۰ الی ۱۲۰ تن رسیده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ادامه داد: طرح جنگل کاری در محوطه آرادکوه انجام و از دریاچه‌ای که از تصفیه آب پسماندها احداث شده، برای آبیاری درختان استفاده خواهد شد.

علیپور با اشاره به دیگر مراکز این سازمان از جمله ایستگاه میانی و سایت پسماند ساختمانی و حجیم  گفت: باید فرهنگ تقکیک از مبدا در سطح شهر نهادینه شود و به این طریق میزان ورودی زباله به آرادکوه را کاهش دهیم لذا همه شهروندان باید در این خصوص همکاری کنند.

مرکز دفن پسماند عادی و پزشکی، مرکز تبدیل کود کمپوست، مجتمع زباله سوز، تصفیه خانه شیرابه پسماند، خطوط پردازش و مرکز مانیتورینگ از جمله بخش هایی بودند که امروز مورد بازدید قرار گرفتند.

برچسب‌ها:

نظر شما