شناسهٔ خبر: 50239988 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاهش ۶۰ درصدی آمار ابتلا به کرونا در لرستان

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: آمار ابتلای روزانه به کرونا در استان طی مهرماه جاری نسبت به شهریور گذشته ۶۰ درصد کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،  علی فرهادی،قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان  بیان کرد: طی هفته‌های گذشته روند ابتلا به کرونا در استان با شیب نزولی همراه بوده و اکنون ثابت شده است.

وی اظهار داشت: طی روز‌های اخیر نسبت به ماه گذشته، آمار ابتلا، بستری و فوتی در استان کاهشی بوده است بطوریکه اکنون روند بستری در استان ۴۵ درصد کاهش یافته و به متوسط روزانه ۱۴۴ نفر رسیده است.

فرهادی با بیان اینکه در این مدت فوت ناشی از کرونا در استان نیز به ۵۰ درصد کاهش رسیده تصریح کرد: در صورت بی توجهی به لزوم واکسیناسیون افراد و نقض پروتکل‌های بهداشتی احتمال شروع موج ششم در لرستان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه تنها راه مبارزه با کرونا واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است ادامه داد: در صورت شیوع موج ششم، شرایط بحرانی در لرستان رقم خواهد خورد بنابراین واکسیناسیون گسترده مانع افزایش تعداد بستری و فوتی می‌شود.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: یک میلیون و ۴۶۰ هزار نفر در این استان دارای شرایط تزریق واکسن کرونا هستند که تاکنون ۳۳.۵ درصد این جمعیت با دریافت هر ۲ دُز، به طور کامل واکسینه شده‌اند.

انتهای پیام/ب

نظر شما