شناسهٔ خبر: 50239819 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

زنگ خطر افزایش بستری بیماران کرونایی در سقز

رییس شبکه بهداشت و درمان سقز گفت: مراجعه بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا به بیمارستان‌های این شهرستان افزایش یافته و سقز در آستانه ورود دوباره به وضعیت قرمز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، پروین خسروپور ییس شبکه بهداشت و درمان سقز اظهار داشت: هم اکنون در بیمارستان امام خمینی (ره)، ۷۳ بیمار کرونایی بستری هستند و هر روز مراجعات بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا به بیمارستان‌های سطح شهر در حال افزایش است.

او با بیان اینکه ۲۶ درصد جمعیت هدف ۲ دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند، افزود: تاکنون ۱۲۵ هزار نفر دز اول واکسن کرونا و ۵۸ هزار نفر دز دوم را دریافت کرده اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان سقز با اشاره به اینکه روند واکسیناسیون مناسب است از مردم شهر‌ها و روستا‌های شهرستان خواست برای دریافت واکسن به مراکز تجمیعی و مراکز سلامت مراجعه کنند.

 خسروپور از والدین درخواست کرد با توجه به بازگشایی مدارس در آبان ماه، همراه کودکان بالای ۱۲ سال برای دریافت واکسن کرونا به مراکز تجمیعی و مراکز جامع سلامت فعال در سطح شهر مراجعه کنند.

او از شهروندانی که هر ۲ دز واکسن و یک دز را دریافت کرده اند و افرادی که برای واکسیناسیون مراجعه نکرده اند خواست که همچنان از ماسک استفاده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان سقز با بیان اینکه که در یک روز پنج هزار دز واکسن کرونا را در سقز تزریق کردیم، افزود: همچنان شاهد استقبال مردم و تسریع روند واکسیناسیون باشیم، چون در واقع تنها راه کاهش مرگ و میر، واکسیناسیون درصد بالایی از جامعه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا رسیدن به درصد مطلوب است.

انتهای پیام/ک

نظر شما