شناسهٔ خبر: 50239638 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

چرا توپ‌طلا نباید به لیونل مسی برسد؟

خبرگزاری تسنیم

یکی از بازیکنان سابق تیم ملی فوتبال فرانسه می‌گوید لیونل مسی نباید برنده توپ طلای سال ۲۰۲۱ باشد و برای آنهم دلیلی جالب دارد.

صاحب‌خبر -

بحث بر سر اینکه کدامیک از بازیکنان فهرست ۳۰ نفره نامزدهای کسب توپ طلای سال ۲۰۲۱ از ۲۹ نفر دیگر برای کسب مهمترین جایزه فردی دنیای فوتبال شایسته‌تر است، همچنان ادامه دارد. در میان این ۳۰ نفر شانس بازیکنانی مانند لیونل مسی، روبرت لواندوفسکی، جورجینیو، کریستیانو رونالدو و کریم بنزما بیشتر تلقی می‌شود.

مسی گزینه اول بسیاری از بنگاه‌های شرط‌بندی برای کسب مهمترین جایزه فردی دنیای فوتبال است که اگر این اتفاق رخ دهد او برای هفتمین بار موفق به کسب این جایزه خواهد شد. در این میان اما خیلی‌ها هم این جایزه را که ۲۹ نوامبر در پاریس اهدا می‌شود، حق ستاره آرژانتینی تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن نمی‌دانند. یکی از آنها فرانک لبوف بازیکن سابق تیم ملی فوتبال فرانسه است.

ستاره سابق تیم فوتبال چلسی که سال ۱۹۹۸ هم با تیم ملی فرانسه قهرمان جام جهانی شد، در گفت‌و‌گو با شبکه تله‌فوت فرانسه، اظهار داشت: در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ زیدان نامزد کسب توپ طلا شد، اما آن را به وی ندادند، چرا که در هریک از آن دو سال او کارت قرمز گرفته بود. مسی هم امسال در سوپرجام اسپانیا کارت قرمز گرفت پس این موضوع هم باید هنگام رأی دادن به وی مدنظر قرار بگیرد و به همین دلیل او نباید توپ طلا را ببرد. اگر کارت قرمز گرفتن یک بازیکن در تعیین شایستگی او برای بردن توپ طلا تأثیر ندارد پس باید توپ طلا را به زیدان بدهیم نه به مسی.

زیدان سال ۲۰۰۶ به خاطر نقشی که در رسیدن فرانسه به فینال جام جهانی داشت، جزو مدعیان کسب توپ طلا بود، اما به این جایزه نرسید. او به خاطر ضربه سرش به مارکو ماتراتزی در فینال و مجازات شدن با کارت قرمز به خاطر آن خطا، تیمش را ۱۰ نفره کرد و در نهایت هم فرانسوی‌ها در ضربات پنالتی به ایتالیا باختند.

لبوف پس از پاتریس اورا دومین بازیکن سابق تیم ملی فرانسه است که از جو به وجود آمده برای معرفی مسی به‌عنوان بخت اصلی کسب توپ طلا ناراضی است.

نظر شما