شناسهٔ خبر: 50239586 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

عضو شورای شهر مشهد مطرح کرد؛

نقش شهرداری‌ها در پیاده‌سازی طرح‌های توسعه ورزش

رئیس کمیسیون ورزش شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهرداری‌ها به واسطه برخورداری از پیوندهای مردمی و ساختارهای خرد محلی از بهترین نهادها برای پیاده‌سازی طرح‌ها توسعه ورزش همگانی و حرفه‌ای هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حسین علوی مقدم صبح امروز (دوشنبه) در دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: هفته تربیت بدنی و ورزش فرصت مناسبی برای پرداختن به مسائلی است که شهروندان در کنار ارائه خدمات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و بسیاری موارد دیگر به دنبال آن هستند.

رئیس کمیسیون ورزش شورای اسلامی شهر مشهد گفت: زندگی امروزه در کلانشهرها شکل وسیع و پیچیده‌ای را به خود گرفته و هویت جغرافیایی شهرها و امکانات طبیعی قابل تغییر آن توسط مدیران شهر یک دغدغه و مسئولیت تلقی می‌شود.

علوی مقدم تصریح کرد: برنامه ریزان محیط‌های مدیریت زیر ساخت‌ها و متغیرهای فضایی ورزشی درصدد رشد، کیفیت و بهره‌وری برای افراد جامعه هستند.

وی افزود: نگاه اجتماعی و فرهنگی برای ارتقا زندگی مردم و افزایش سهم مشارکت آنان نقش بسزایی را در شاخه‌های مختلف مدیریت شهری ایفا می‌کند.

رئیس کمیسیون ورزش شورای اسلامی شهر مشهد گفت: همچنین حقوق شهروندی در حمایت از ساکنان شهر برای فراهم سازی تفریحات عمومی به ویژه تربیت بدنی بر عهده مدیران شهری وظایفی را محول می‌کند.

علوی مقدم تاکید کرد: اساساً ورزش موضوعی بین بخشی است و موفقیت کشورها در این حوزه مرهون هماهنگی نهادها و سازمان‌های مرتبط با ورزش به ویژه نهادهای آموزشی باشگاه‌ها و شهرداری‌ها است.

وی افزود: بعضی کشورها دارای ساز و کار ویژه‌ای برای برقراری ارتباط نهاد متولی ورزش با شهرداری‌ها و اعمال سیاست‌های کلان خود در سطحی خورد هستند.

رئیس کمیسیون ورزش شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه شهرداری‌ها به واسطه برخورداری از پیوندهای مردمی و ساختارهای خرد محلی بهترین نهادها برای پیاده سازی طرح‌ها توسعه ورزش همگانی و حرفه‌ای هستند، گفت: از این رو برقراری ارتباط با این نهادها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

علوی مقدم افزود: سیاست مدیریت شهری در این دوره آن است تا در چند بخش به کمک ورزش بیاید؛ در ابتدا ورزش بانوان است که معتقدیم اگر همراهی شود تأثیرات مثبتی را در این حوزه شاهد خواهیم بود.

وی تاکید کرد: تاریخ سازی و مدال‌آوری دو بانوی مشهدی در رشته وزنه برداری نشان می‌دهد که برای حمایت جدی تر از ورزش بانوان باید یک برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم.

رئیس کمیسیون ورزش شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به حمایت از ورزش همگانی افزود: معتقدیم این موضوع رابطه مستقیمی با سلامت و نشاط جامعه دارد همچنین ورزش محلات، توزیع امکانات در مناطق کم برخوردار و شناسایی استعدادهای ورزشی در این مناطق نیز در دستور کار کمیسیون ورزش شورای اسلامی شهر مشهد قرار دارد.

علوی مقدم گفت: باشگاه‌های ورزشی در سطح محلات در صورت حمایت و البته نظارت مدیریت شهری می‌توانند ایستگاه‌های توسعه سلامت و خط مقدم ارائه خدمات ورزشی به مردم محسوب شوند.

وی با اشاره اینکه توجه به ورزش جانبازان و معلولان دغدغه شورای اسلامی شهر است، افزود: به آنها نگاه ویژه‌ای خواهیم داشت. همچنین با توجه به اهمیت منابع انسانی به عنوان مهم‌ترین سرمایه هر سازمان ورزش و سلامت کارگران و کارکنان شهرداری به عنوان نهادی خدمت رسان و عمومی از دیگر اولویت‌های شورا و مدیریت شهری است.

رئیس کمیسیون ورزش شورای اسلامی شهر مشهد خاطر نشان کرد: به صراحت می‌گویم که مخالف ورزش قهرمانی نیستیم اما در این بخش وظیفه شورا و شهرداری تسهیلگری است و حمایت اصلی از ورزش قهرمانی وظیفه دستگاه‌های متولی به نظر می‌رسد.

نظر شما