شناسهٔ خبر: 50239398 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه زنجان:

دشمن با جنگ فرهنگی هویت ملت ایران را هدف قرار داده است

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: امروز دشمن با جنگ فرهنگی هویت ملت ایران را هدف قرار داده است تا بین ما و ریشه و تاریخ خودمان فاصله بیندازد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علی خاتمی شامگاه دوشنبه در یادواره ۵۱۲ شهید دانش آموز و ۴۹ شهید معلم استان افزود: دشمن با ناکامی در کارزار نظامی، اکنون در ۲ محور اقتصادی و فرهنگی علیه ملت ما کار می کند.  

وی ادامه داد: در جنگ اقتصادی از طریق اعمال فشار، معیشت، درمان و دارو مردم را هدف قرار دادند و با جنگ فرهنگی نیز هویت ما را نشانه گرفته اند.  

امام جمعه زنجان اظهار داشت: امروز بیش از ۳۶۰ کانال فارسی زبان به صورت رایگان تبلیغات دروغ می کنند تا بتوانند نسل جوان ما را از ریشه و فرهنگ غنی خود جدا کنند.  

وی با بیان اینکه هر ملتی که ریشه و تاریخ خود را بشناسد، هرگز ستم پذیر نخواهد بود، اظهار داشت: یکی از توطئه های استعمارگران این بود که بین نسل جدید و ریشه تاریخی آنان در جوامع مختلف فاصله بیندازد تا آنان احساس هویتی نداشته باشند.  

حجت الاسلام خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به دلایل وقوع جنگ تحمیلی هشت ساله اشاره کرد و گفت: ما آغازگر جنگ نبودیم، در طول جنگ هشت ساله ۴۳ کشور از تهاجم علیه کشور ما حمایت کردند و ما از ۱۷ کشور اسیر داشتیم.  

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دانش آموزان سرمایه و امانت هستند، اظهار داشت: آنان فقط امانت خانواده ها در نزذ آموزش و پرورش نیستند بلکه امانت یک نسل، یک ملت و یک تاریخ محسوب می شوند.  

دانش آموزان با ارتقای دانش و بصیرت خود می توانند ادامه دهنده راه شهدا باشند

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این مراسم به رشادت ها و جانفشانی های شهدای دانش آموز و معلم استان زنجان در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: حضور حماسی دانش آموزان در جبهه ها موجب دلگرمی بود و دانش آموزان رزمنده زنجانی در آن دوران در عملیات های مختلف حماسه های بزرگی خلق کردند.  

حسن مظفری با بیان اینکه استان زنجان ۵۱۲ شهید دانش آموز و ۴۹ شهید معلم تقدیم نظام اسلامی کرده است، افزود: امروز از دانش آموزان انتظار این است که با کسب علم و دانش و آگاهی و بصیرت ادامه دهنده راه شهیدان باشند.  

وی اظهار داشت: جنگ امروز جنگ نرم افزاری است و نسل جدید باید برای مقاومت در این نبرد خود را آماده کند.  

نظر شما